מעוף של הנשמה

שאלה: אנחנו יודעים, שפעולה רוחנית נעשית באמצעות כוונה. איך אנחנו צריכים לגשת בצורה נכונה לביצוע המוזיקה של העולמות העליונים, כדי להשיג את המטרה בזמן הקצר ביותר, כדי שיחד עם זה נשמור על עצמנו כאנשים שמתקדמים רוחנית?

תשובתי: אני חושב שהעיקר זה, הכְוונה מתמדת על ההנהגה העליונה בשמחה.

לפני קרוב ל- 20 שנה ערכתי ניסוי בבית אבות, חילקתי ניגונים של "מי סוד החיים" לדיירי בית האבות ואחר כך ערכתי משאל. אנשים בני 65 ומעלה סיפרו על כך שהם בכו בזמן ששמעו את המוזיקה.

אני מבין אותם. ראשית, אדם בערוב ימיו, בשומעו את הניגון הזה, מיד מתחיל לנבור בזיכרונות שלו על החיים שאותם הוא חי. אבל החוויות הללו שונות בשורשן ממה שצריכה המוזיקה הזאת להעביר.

היא מדברת על שמחה, על האור העליון, על מצב מאוד בהיר. זוהי התפעלות, השראה, עלייה ומעוף של הנשמה! זה משהו ששוחה באור לבן, כזה מצב מהודר שבעולמנו מגולם על ידי כלה כאשר מלבישים אותה בשמלה לבנה.

לכן העיקר זה לפחות להבין ולהרגיש בצורה יחסית על מה מדבר הניגון הזה בכך שמכוון את עצמו לשמחה, ולנסות להידמות לאותו האדם שכתב אותו. כי הוא כתב את הניגון תוך השגת העולמות העליונים, המצב העליון, הכוח העליון. ושם מתגלה רק שמחה של השגת הנצחיות, שלמות והרמוניה שמרגשות וממלאות הכול!

לכן צריך להתנתק מהאגו שלנו, ממה שהוא עשה עימנו בעולם שלנו, מהעיוות שלו, ועל ידי התעלות מעל האגו להתחיל לנסות לחיות במימד אחר לגמרי: בהשפעה, באהבה, בקשר הדדי טוב. אז הניגונים של העולמות הרוחניים יורגשו אחרת לגמרי.

זוהי ברכת דרך קטנה לכל תלמיד. אני חושב, שאם הוא כל הזמן יזכור אותה, אז יקבל אפשרות, מבלי ללמוד שום דבר אחר מכל השיטה הענקית של השגת העולמות העליונים, שמחברה היה בעל הסולם, גם כן להתחיל להרגיש את העולם הרוחני. אין כאן צורך במילים! אם הוא יפתח את עצמו לצלילים הללו ולמקורות הפנימיים שלהם, הוא יתחיל להבין הכול.

מתוך התוכנית "שיחות עם מיכאל לייטמן", 09.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוחה המרפא של המוזיקה
שיר של נשמה מסורה
מוסיקה מתירה את חוטי הנשמה 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest