דף הבית / אהבה / מעוניין להחליף דירת קרקע בדירה בקומה א'

מעוניין להחליף דירת קרקע בדירה בקומה א'

יש הרבה מאוד קבוצות שמדברות על אהבה ועל חיבור. היחס בין האדם לחברה ובין אדם לבורא קובע את הצביון של אותה החברה, תנועה, מפלגה, דת או זרם.

ישנם הרבה סוגי חיבורים כאלה. אבל אנחנו מחלקים אותם לשניים, לפי הצורך, לפי ההשתוקקות של האדם להשיג את הבורא, שלא נותנת לו מנוחה ומאלצת אותו לחפש בחיים האלה רק מטרה אחת, את הכוח העליון, את סיבת החיים, את משמעותם, "למי אני מהנה". אדם כזה חייב להגיע לשורש, למקור הקיום.

זהו התנאי הראשוני שלפיו האדם נכלל בתוך קבוצת המקובלים. בכניסה אנחנו לא בודקים את התכונה הזאת בעזרת מכשיר מיוחד אצל אף אחד. אבל אם לאדם אין ניצוץ כזה לחיפוש הבורא, נטייה, תשוקה, רעב פנימי, אז הוא לא שייך לקבוצה הזאת, ובסופו של דבר, הוא יעזוב אותה. וזה יכול לקרות אפילו אחרי 10-15 שנות לימוד.

אבל ברור שהשנים האלה של הבירורים אינן נמחקות כך סתם מתוך חייו, מפני שהוא עשה באותו זמן עבודה. ודווקא היא שייכת לתיקון נשמתו. אבל נשארים רק אותם האנשים שקיים בהם הניצוץ שמחייב אותם להגיע לגילוי הכוח העליון, כי רק את זה הם רוצים.

זאת הסיבה העיקרית והיחידה להימצאותם בקבוצה, וכל היתר הוא האמצעים להשגת המטרה הזאת. ובהדרגה הם מסכימים עם האמצעים האלה, לא מייד, צעד אחר צעד תוך מאבק פנימי, ובוודאי שלא מייד מוכנים לקבל אותם. כי כל האמצעים לגלות את הבורא פועלים נגד הרצון לקבל שלנו, נגד התכונות הטבעיות שלנו, נגד ההרגלים שלנו, נגד החינוך, כי הן כולן אנטי אגואיסטיות.

לכן, דרוש זמן רב עד שהאדם מבין סוף סוף ומרגיש שההשגה הראשונה של הבורא מתרחשת בתוך הכלי הרוחני המשותף, בתוך החיבור בינינו, ומחייב אותנו להתחבר עם כל המציאות.

כל המציאות בדרגות הדומם, הצומח, החי וה"מדבר" נמצאת בתוך האדם, בקשר בין האנשים, ובמיוחד בקשר בין החברים בקבוצה. רק בתוך הקבוצה האדם זוכה לבחירה חופשית, האם להתחזק בה או לא, כדי להתחבר אליה. על ידי זה הוא בונה מקום לגילוי הבורא.

זה עובד רק בצורה כזאת: האדם עולה מקומת הקרקע שלו, שנמצאת על ה"אדמה" (על הרצון לקבל שלו), לקומה א', לתיקון הרצונות שלו. וכבר משם, יחד עם החברים, הוא מתקן את הקשר ביניהם, הוא עולה לקומה ב', לגילוי הבורא, למילוי שמתגלה כשוכן בתוך הכלי המשותף שנקרא "שכינה".

כך האדם מגיע למטרה שאליה הוא השתוקק מלכתחילה, בלי להבין למה בדיוק הוא נמשך וכיצד לממש את הרצון הלא ברור הזה. והוא עבר את כל הדרך הארוכה כדי להשיג את המטרה הזאת, שהוא הרגיש בתת הכרתו, כצורך העיקרי בחייו.

מתוך שיעור על פי מאמרו של רב"ש "בוא אל פרעה ב'", 06.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
קשר שמשנה את העולם
אני לא קוסם, אני רק לומד
האם אני מתקן את העולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest