דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעגלי ההשפעה – הפנימי והחיצוני

מעגלי ההשפעה – הפנימי והחיצוני

laitman_2010-04-14_7369_u-70.jpg

האדם אינו יכול להימנע מהשפעת הסביבה שמעלה אותו או משפילה. בלתי אפשרי להילחם בזה, כי אתה חשוב בעיני עצמך. אם אינך רוצה להיות תחת שליטת הדעה הזו, אז עליך לבנות לידך דמות אחרת שתהיה חשובה לך. אז תראה הכול ביחס לאותה הדמות, אם מקללים או מהללים אותך, תמיד תראה אם זה לטובת הדמות או לרעתה. אז שיקללו אותך, אך אם זה לטובת הדמות ועוזר לך להגיע אליה, עוזר להתקרבות הדדית, אז אתה נהנה.

אם מקללים אותך האנשים שחשובים בעיניך, אז דעתם חשובה לך. אך אם לדעתך הם המתנגדים שלך, אז במידה שהם מקללים אותך אתה בטוח יותר בצדקתך. אתה שמח שהם מבקרים את דרכך, ואז הקללות הקשות ביותר הופכות לברכות.

נניח שפרעה מקלל אותך, זה נהדר, כי הוא הפוך לבורא! הכול תלוי תחת השפעתו של מי אתה נמצא. לכן עליך להימצא תחת השפעתה של סביבתך בלבד, שאתה בחרת להתפתחותך הרוחנית. עליך להתייחס אליה מאד ברגש, כיוון שדווקא באמצעותה אתה מכוון את עצמך בכיוון הנכון. לאחר שנכנסת לחברה זו, דעתה הופכת בשבילך לקדושה. אתה מאמץ משם את כל הערכים וחי על פיהם במקום אלו שהיו לך.

אם אתה רוצה במקום השכל שלך, לקבל את השכל העליון – הבורא, אז בראש הקבוצה, בתוך רצונותיהם אתה מגלה את העולם הבא שלך. אין לך כלום חוץ מזה, הם הכלי שבו אתה מקבל את העולם הבא. לכן, הדעה הכללית של הקבוצה וערכיה הופכים בשבילך לחשובים יותר משלך. בתוך עצמך אתה לעולם לא תוכל לגלות אפילו חלקיק קטן ביותר מהעולם הרוחני, אלא רק אם תוכל לצאת מעצמך ותחליף את ראשך בראש הכללי ובלב של הקבוצה. זו הבחירה היחידה שלך והסיכוי היחיד להשיג רוחניות.

צריך להיות רגיש לשכל וללב שלהם ולנסות לאתר בפנים מהי הסביבה האמיתית. לפתע אתה תבין שכל זה נמצא בהם, למרות שהם בעצמם אינם מודעים לכך. ביחס לקבוצה הפנימית הזו עליך להתבטל, כי שם אתה תמצא את כל עולם אין סוף.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
עלייה להר של ספקות
"המקום" בו תבנה את ביתך
קבל את הזמנת הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest