דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעבר מהתקפה, למלחמה יומיומית

מעבר מהתקפה, למלחמה יומיומית

חשוב מאוד להשתתף בכנסים, במפגשים שאנחנו מארגנים, הרי ההתקפה הזו מקדמת את האדם בהרבה, מעניקה אפשרות להתקרב ולהתחבר עם האחרים.

ישנם כאלה שאפילו קשה להם לשבת בין כולם, והם סופרים שעות מתי כל זה סוף סוף ייגמר ויהיה ניתן לנסוע הביתה.

אך גם מצבים כאלו צריכים לעבור בדרך ולהרגיש אותם לעומק, זהו לימוד טוב מאוד. צריך רק להשתדל לא להיתקע במצב הזה לאורך זמן, וכמה שיותר מהר להתקדם קדימה. הכול נקבע לפי האופן שבו תוכל להכניע את עצמך כלפי הסביבה.

ולא כדאי לחשוב שאנחנו מתקדמים רק בזמן התקפות כאלה, כשאנחנו נכנסים תחת ההשפעה של סביבה עוצמתית ונכנעים כלפיה מתוך חוסר ברירה. להתקדמות גדולה עוד יותר ניתן להגיע בזמן השיעור היומי הרגיל. בכל שיעור מתגלה לנו אור חזק מאוד, אפילו חזק הרבה יותר מאשר בכנס.

כל העניין הוא, שבזמן השיעור אנחנו לא יכולים להחזיק בחוזקה את אותה חדות החושים והמסירות. בזמן הכנסים משפיעות עלינו הפעולות המיוחדות האלו והתנאים, הרגשת ההתקפה. ובשיעור היומי מתקיימת מלחמה ממושכת.

צריך לצבור כוח מהכנס, אותו הכוח שהשגנו בזמן ההתקפה, אבל אחר כך לממש אותו יום אחר יום ולהבין שאלה תנאי המלחמה האמיתיים. כאן בשיעור אנחנו נמצאים במלחמה שנערכת מדי יום, עד שאנחנו סוף סוף נגיע לתפילה האמיתית.

צריך כל הזמן לבדוק את עצמי וכל הזמן לשמור על ג' תנאי התפילה. אין כלום מלבד תפילה, בקשה, הכוללת בתוכה הרגשת גדלות הבורא, בדיקה עצמית האם עשיתי את כל מה שאפשר, האם אני באמת מסור למטרה בכל נפשי ואני מעריך אותה למעלה מהחיים. לכל זה נדרשת בדיקה תמידית, מכיוון שכל מה שמקובץ יחד מהווה את התמצית של היחס שלי לעליון, למדרגה העליונה, למערכת האחידה.

מתוך שיעור לפי מאמר מספר "שמעתי", 23.09.12

ידיעות קודמות בנושא:
להשתמש בסביבה כבמקור של הכוח העליון
ג' תנאים בתפילה
התקפה ללא הרף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest