דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / מסע בעולם הרצונות

מסע בעולם הרצונות

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

כשאנו קוראים בספר הזוהר, עלינו להשתדל בכול כוחנו להתנתק מהתמונות הגשמיות, שיכולות לצוץ בדמיוננו, להיאבק ב"אשליות" מסוג זה, ולתאר לעצמנו רק נברא אחד – רצון, שבתוכו פועלות שתי תכונות בלבד – קבלה והשפעה, על כל ריבוי הסגנונות האפשרי שלהם.

הרצון הכולל הזה נחלק לרצונות פרטיים רבים. זאת, מפני שהאור משפיע עליו – ואז מופיעות בו תכונות מגוונות, הנוטות להשפעה או לקבלה. הרצונות האפשריים השונים יוצרים ביניהם קשרים שונים, נכנסים לעימותים, לאיחודים ולהתנגשויות זה עם זה.

מדובר רק על הרצון שלנו – חומר הבריאה היחיד שנברא על ידי הבורא. האור פועל על הרצון, והרצון תופס את השפעת האור עליו באופנים שונים, בהתאם לעביותו, מתאים את עצמו לאור.

למרות שלרוב, ספר הזוהר אינו מזכיר את האור, כסיבה ראשונית, אלא מספר רק על המתרחש בתוך הרצון, הוא מספר למעשה דווקא על השפעת האור על הרצון.

בדומה לאופן שבו אנו מתייחסים לפעולות שאנו רואים בעולמנו – הפעולות עצמן הן תוצאה מהשפעת האור, אבל אנחנו מתייחסים אליהן כאל דבר מה שפשוט מתרחש, מבלי קשר לסיבתו הראשונית.

פעולות רבות מתרחשות כתוצאה מהשפעת האור שפועל בתוך הרצון. חלק קטן מאותן הפעולות נובע מהרצון עצמו ונקרא בחירה חופשית.

דווקא הרצון החופשי הזה, שיכול להתבהר מכל מכלול הפעולות השונות, בהיותו מכוון נכון, נקרא ה"אדם".

לכן הזוהר מדבר רק על מדרג התכונות שבתוך הרצון. ואין בו שום תמונות דמיוניות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.12.2009

ראה פוסטים קודמים בנושא :
כיילו את עצמכם לספר הזוהר
כשמדליקים את האור בקולנוע…

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/L569t

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest