דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מסע בארץ הרצונות

מסע בארץ הרצונות

laitman_2010-02-02_2054-70.jpg

שאלה: כששירתי בצבא חסכתי כסף וחיכיתי שאסיים ואסע לטייל. כעת אני יכול לספר, על מה שראיתי בארצות השונות, על ההרפתקאות שלי, על התענוגים שקיבלתי. ואֵילו התרשמויות והתפעלויות אנחנו מקבלים כשאנחנו מטיילים בעולם העליון?

תשובתי: מאותו המקום שממנו אנחנו מקבלים את "הנקודה שבלב" ומתחילים לחלום לעלות למלכות דאין סוף, אנחנו בהתאם לזה יורדים יותר ויותר עמוק להרגשת השׂנאה המבדילה בין חלקי המלכות. ככל שאנחנו מגלים יותר שׂנאה, כך יכולים לתקן יותר ולעלות, וזה נקרא לעלות מעולם לעולם: מינוס עשיה -> עשיה -> מינוס יצירה -> יצירה -> מינוס בריאה -> בריאה -> מינוס אצילות -> אצילות -> מינוס אדם קדמון -> אדם קדמון (א"ק), עד שמשׂיגים את עולם אין סוף.

הנקודה שבלב שלך מקבלת רצון לטייל ב"ארץ", כלומר בתוך הרצון (ארץ מהמילה רצון). ואז אתה יוצא לדרך.

אתה לוקח אור חסדים, כלומר מסך אנטי-אגואיסטי (כסף/כיסוי), חודר לתוך הרצון ובזכות הכסף/הכיסוי בוחר תענוגים/אור חכמה. יש לך רצון ויש לך "כיסוי", כלומר היכולת לשלם, לכן אתה משלם, מקבל תענוג וכך מטייל! זהו מסע בתוך הרצון שלך! כל העולם זה הרצון שלך, כל הארצות שבהן היית, זה גם כן חלקים של הרצון הפנימי שלך. אתה בדקת את הרצונות שלך וביררת איזה תענוג פנימי אתה יכול לקבל בתאילנד, באירופה ובעוד מקומות.

אותו הדבר מתרחש גם בעולם הרוחני. רק שזו כבר אינה תמונה מדומה של אשליה, כשהיה נדמה לך שאתה מטייל בעולם הזה, אלא אתה רואה בצורה ריאלית שזה החלקים של הנשמה שלך, ומגלה שנמצא יחד איתם בחיבור, מגלה את האור, תענוגים בתוך הדבקות הזאת! התענוג הזה גדול פי אלפי פעמים מהטיול ההוא, איפה שראית ושמעת משהו, או שאכלת משהו ואחר כך סבלת מקלקול קיבה. בעולם הרוחני אתה באמת נהנה! זה אותו המסע בתוך הרצון שלך, רק שמקודם היה נדמה לך שזה נמצא מבחוץ.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה", 22.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מסע אל ירושלים הפנימית
מסע מרתק למעמקי הנשמה

One comment

  1. שלום רב הטיול בעולם הרוחני בא לאדם אך ורק אם הבורא מעיר בתוכו ניצוץ זיכרון קטן שכבר הייתי בעולם הרוחני ולכן יש לי השתוקקות וחיסרון לחזור לשם ולהרגיש את הדבקות בבורא טעמו וראו כי טוב השם ואת זה הבורא מעורר בך ויחד עם החיסרון הקטן הזה האדם משתוקק ורוצה לשוב בחזרה אל שורש נשמתו מקור החיים כי הוא מרגיש שזו האמת וכגודל ההשתוקקות כן גודל הגילוי ורק עד שהאדם בונה בתוך הרצון שלו רצון שלם אז הוא מרגיש שהוא מטייל בעולמו של הבורא לפי חוק אין אור בלי כלי ואת כל זה הרגשתי בתוכי מיום שהבורא העיר אותי וחלמתי וראיתי בחלון עולם לבן הרבה נחלים מים והרגשתי אהבה עזה לבורא בתוכי ומאז אני מבקשת כל יום לחזות בנועם ה ולבקר בהיכלו ומשתדלת בכל כוכי להרגיש את אותה הרגשה שהרגשתי ביום שהבורא העיר אותי וזה לא דימיון תאמין לי לכן אני משתדלת שכל מעשיי יהיו מחוברים טוב ורע כאחד רק בעל מנת להשפיע נחת רוח ליוצרי כלומר שהבורא ינחת יתגלה בחיבור של טוב ורע כי הבורא אחד ושלם ואין בו פירוד בין טוב ורע אז אם נשתדל לקבל גם את הטוב וגם את הרע אפילו שזה קשה ונבקש מהבורא את החיבור ביניהם אבל לא בגלל שיהיה לי טוב שאני ארגיש רק טוב אלא בגלל שאני מרוצה להרגיש את השלם שהוא הבורא טוב מוחלט אז זה יהיה טיול בעולמו של הבורא אור אחד ורצון אחד באהבה חלוטה ה, אחד ושמו אחד לכן אשא תפילה לאלוהי מכח הערבות שיש לי עם כל הנשמה שביחד נצפה נקווה ונחכה לישועת השם יתברך ולגאולה שלמה במהרה בימינו אמן כן יהי רצון.כוכבה פרץ בתך הנאמנה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest