דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מנקודה ועד הבורא

מנקודה ועד הבורא

הזוהר מספר לנו על אופני החיבור שלנו שהם יוצרים כלי קליטה. על ידי החיבור בינינו, בכל מיני האופנים שלנו, אנחנו מגלים בתוכם את הבורא. כי לבורא אין שום צורה, אין דמות. הצורה שלו, זה המידה והאופן של החיבור בינינו. אם אנחנו מתחברים, אנחנו רוכשים את תכונת הבורא, את הצורה שלו.

מלכתחילה הבורא התגלה בנקודה ההתחלתית של הבריאה – "מלכות דאין סוף". שם לא היה חיבור, הייתה רק נקודה, רצון אחד. אחר כך הרצון הזה התפתח תחת השפעת האור, קיבל לתוכו את כל התכונות שלו. אך הוא נשאר אחד, עד שהופיעה בו ההופכיות של האור בכל התכונות המנוגדות שלו.

על ידי זה שאנחנו מתחברים, אנחנו מגלים את הצורות של האור, הצורות של הבורא. לכן, להיות מחוברים זה אומר להיות גם דבוקים בבורא, עם תכונת ההשפעה והאהבה.

האופן של החיבור שלנו, זו הדמות של הבורא שאותה אנחנו מגלים. עוצמת החיבור שלנו, זו הדרגה שבה אנחנו מגלים את הבורא. הבורא מתגלה בקשר בינינו.

הרצון נשאר אותו רצון שנברא מלכתחילה כרצון נקודתי. האור שבר וריסק אותו להמון רצונות נפרדים. בכך שאנחנו מחברים אותם, אנחנו מגלים את האור בעוצמה של פי תר"ך (620) פעמים לפי האיכות מאשר קודם – אנחנו מגלים את המחשבה, את השכל, את מחשבת הבריאה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
סוד האור העליון
המקום שבו אין פירוד…
הזוהר מתגלה באהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest