דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מנעול מראה, שמאחוריו יש דלת

מנעול מראה, שמאחוריו יש דלת

מתוך הקדמת ספר הזוהר: "אמנם, מטרם שזוכים להפוך הרצון לקבל שבנו ע"י תורה ומצוות, לקבלה ע"מ להשפיע, נמצאים מנעולים חזקים על אותם השערים לה', כי אז יש להם תפקיד הפוך, להרחיק אותנו מה'. ע"כ נקראים כוחות הפירוד מנעולים, כי סותמים את שערי ההתקרבות, ומרחיקים אותנו מה'. אבל אם אנחנו מתגברים עליהם, שלא ישפיעו עלינו, לצנן אהבתו מליבנו, הנה אז נהפכים המנעולים ונעשים פתחים, והחושך נהפך לאור, והמר למתוק. משום שעל כל המנעולים מקבלים אנו מדרגה מיוחדת בהשגחתו, והם נעשים לפתחים, למדרגות של השגה בה'."

זה קורה אפילו עוד לפני שעוברים את ה"מחסום" לעולם הרוחני ולפני שרוכשים את תכונת ההשפעה שאיתה האדם מתחיל לעבוד. כבר לפני כן, המנעולים הופכים בהדרגה להזמנה לכניסה להרגשה ולתפיסה של האדם.

בהתחלה הוא מתחיל להבין שהמנעולים הותקנו לטובתו. ואחר כך הוא באמת מרגיש כך, בכך שרואה תועלת, שמביאה לו כל ירידה ונפילה, כל בעיה בחיים וכל בלבול, גם הכי קרובים אליו וגם הכי רחוקים, איפה שהוא בעולם החיצוני. בכל מה שמתרחש, הוא מראש מתחיל לצפות לתוצאה מועילה, וזה מכוון אותו בצורה נכונה, מיישר את הדרך שלו למטרה.

ובסופו של דבר, האדם באמת מתחיל להצדיק הכול ולהודות אפילו בזמן הירידה והבלבול, כאשר אויבים ומקטרגים מתנפלים עליו. הוא יודע שכל אלה, הם כוחות לתיקון הדרך שלו שהורדו מלמעלה. הוא רואה את המלאך הטוב במקום המים הסוערים של המבול, רואה את יד ה' בכל מה שקורה.

הוא מקבל כזאת הרגשה הודות לניסיון שלו ורכישה הדרגתית של כוח ההשפעה. עד שלבסוף באמת זוכה לגילוי כוח ההשפעה ומתחיל להשתמש בו בצורה מועילה להתקדמות שלו.

מתוך ההכנה לשיעור, 10.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
איך התחשלה הפלדה
וייפתחו היכלות החכמה…
שהאהבה לא תתקרר…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest