דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / מנורה – סמל של איחוד האורות

מנורה – סמל של איחוד האורות

"וידבר ה' אל משה לאמר: דבר אל אהרן ואמרת אליו בהעלתך את הנרת אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות" (בהעלתך, ח', א'-ב').

שאלה: למה פרשת "בהעלתך" מתחילה מתיאור המנורה?

תשובתי: מפני שמנורה מהווה את ההתגלמות של האור היורד מלמעלה, על הנשמות של בני האדם. זוהי מנורה בת שבעה קנים, שמגלמת בפני עצמה איחוד של שישה אורות שיורדים מלמעלה: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד. כל שישה האורות שייכים לזעיר אנפין, מבנה שאותו אנחנו מכנים בשם בורא.

הבורא הוא מושג יחסי, שמסמל את מי שנמצא למעלה מאיתנו. מאחר וזעיר אנפין נמצא למעלה ממלכות, אז ביחס אלינו הוא מתגלה כבורא. אם אנחנו עולים לדרגה שלו, אז הוא שוב הופך להיות למעלה מאיתנו, לכן כל פעם לאדם יש בורא אחר: אנחנו משתנים, עולים, והוא משתנה, עולה. הכל יחסי.

הבורא פועל ומשפיע עלינו עם שבעה האורות, לכן המנורה נקראת מנורת שבעת קנים (שלושה נרות מימין, שלושה משמאל ואחד באמצע, מגלמים את החיבור שלנו עם הבורא). כך שאנחנו משנים את התכונות שלנו להפוכות, מתכונות של קבלה לתכונות של השפעה, אנחנו יכולים להאיר בדיוק כמוהו.

שלושה נרות מימין ושלושה נרות משמאל, מסמלות את הקווים ימין ושמאל, ואנחנו בהימצאנו באמצע מהווים קו אמצעי בעבודה הרוחנית. כך שבקרב הרבה פריטים שמגלמים כל מיני תכונות של קשר בין הבורא לנבראים, המנורה היא ההתגלות העיקרית הבוהקת ביותר של הקשר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 4.2.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest