דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מנוע על אנרגיה חלופית של השפעה

מנוע על אנרגיה חלופית של השפעה

מאמר של הרב"ש, "ג' תפלות":

"כי בזמן שמשה רבנו עליו השלום בא לדבר "בשמך", היינו שיעסקו לשם השם, "הרע לעם הזה", הם נעשים יותר גרועים. היינו מטרם שבא משה לדבר שצריכים לעבוד רק לשם שמים, היה כולם עובדים עבודת ה', וחשבו את עצמם לצדיקים.

והיה להם כח לעבודה שחמרי דלק לדעת בשביל מה עובדים היה ברור להם. מה שאין כן לאחר ביאת משה בשליחות, שצריכים לעבוד לשם שמים, אז נעשו יותר גרועים. אם כן לפי זה, היה יותר טוב להם, אם לא היה נכנסים בעבודה דלשמה."

אנחנו רואים על הרבה אנשים שמתחילים ללמוד, שהם מרגישים בתוכם כוח, רצון, מוטיבציה אגואיסטית. כך זה נמשך עד שהם מקבלים התרשמות מהעבודה האמיתית, בכך שמבינים שהיא כולה צריכה להיות מעל לאגו, נגדו.

ואז נעלמים להם הכוחות. עד אז הם היו אכזריים, עקשניים ומלאי מרץ. ופתאום הכול נעלם, אבדה האפשרות לעשות משהו. על איזו אנרגיה, על איזה חומר דלק לעבוד?

ואז כולם נופלים. נשאר רק מי שמסוגל להתקדם על ידי זה שמתחיל לדלות כוחות מהשפעה, מוכן לפעולות על מנת להשפיע. אז הוא עובר לחומר דלק אחר, לאנרגיה של השפעה.

שאלה: מה זה "חומר דלק" חלופי של השפעה?

תשובתי: חומר דלק של השפעה, זה כבוד הבורא, גדלות העליון. לכן אנחנו חייבים להרגיש את גדלות הקבוצה, אחר כך גדלות הרב וכל המקובלים מהדורות הקודמים, ואחר כך גדלות הבורא.

כל פעם אנחנו צריכים לעבוד על הגדלות הזאת ועל הערכה. מזה אנחנו נקבל כוחות ונתקדם קדימה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 22.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תנועה מתמדת (Perpetuum Mobile)
אנחנו זקוקים לחומר דלק חדש
למה שמים לנו רגל מלמעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest