דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מנוחה אין סופית במהירות אין סופית

מנוחה אין סופית במהירות אין סופית

laitman_2007-03_ba-iam_045_wp.jpg

שאלה: למה אנחנו מלידה שואפים לאיזון ולמנוחה מוחלטת, אשר מושרשת בשורש שלנו בעולם אין סוף, אם אתה אומר שגם שם מתרחשים עליות וירידות, התרוקנויות ומילואים?

תשובתי: באין סוף העליות והירידות מתרחשות במהירות ובתדירות אין סופית. ודווקא עקב כך מצב כזה של הנברא נקרא מנוחה מוחלטת. הנברא קיים רק כאשר מרגיש את עצמו ואת הסובב אותו, וההרגשה נבנית מ"נגיעות" של שני כוחות שונים, תכונות. כמו שנאמר: "כיתרון האור מתוך החושך".

אנחנו מרגישים כל מיני תופעות ובכל אחת מהן ישנם מרכיבים מנוגדים, כמו "צל – אור". מצב של אין סוף מסמל שהנברא מרגיש בו הכול ובו זמנית באופן שלם, ולכן מצב כזה נחשב למנוחה מוחלטת. וזה אומר שהנברא נמצא בתדירות גדולה ואין סופית של השוואות, הקבלות, החלטות, ולכן הרגשות. דווקא תדירות אין סופית מביאה לכך שהנברא נמצא בו זמנית בכל המקומות של החלל האין סופי.

ההרגשה מורכבת מהרגשת החיסרון והמילוי (ירידה ועלייה). ככל שהם תכופים יותר, כך הנברא גבוה יותר בסולם המוביל אל השלמות. דווקא האפשרות להיות בכל מקום בו זמנית (בתדירות אין סופית) מסמלת שהנברא מלא בעצמיותו ומרגיש מנוחה. וזהו גמר התיקון של הנשמה.

בפיזיקה קוונטית המדענים טרם גילו, שלמעשה בלתי אפשרי לעצור חלקיקים אלמנטריים, כי אז החומר נעלם, הוא אינו יכול להתקיים ללא תנועה. אם אפילו יצליחו באופן כלשהו לעצור את החלקיקים, הם ייעלמו, מאחר והחומר קיים רק בתנועה מתמדת בין שני המצבים "ריקנות – מילוי".

דרך אגב, הפיזיקאים טוענים שבפיזיקה הקוונטית חלקיק יכול להימצא בו זמנית בשני מקומות (מצבים). המנוחה קיימת לא בעצירה אלא בתנועה אין סופית. אז אנחנו נמצאים בכל המקומות בו זמנית. במהירות אין סופית אני לא עובר מייד מנקודה אחת לשנייה, אלא נמצא בשתיהן בו זמנית. וזה מסמל מנוחה.

מתוך שיחה בנושא "המאור המחזיר למוטב", 08.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
בהתחברות הבורא והנברא
מנוחה מוחלטת בתנועה אין סופית
אין סוף או רגע אחד?

2 comments

  1. ויקטור פרדסיה

    בפיזיקה עוד יגלו שחלקיק יכול להופיע לפחות בעוד עשר חלקים שונים
    סטיבן גאון הפיזיקאים רק אכשיו גילה שאן אלוקים והכול התחיל וניגמר בחוק הכבידה
    גאון של אמא

    תלמד קבלה ואז יהיה לך לה לה לה ,
    קוראים לזה רצון לקבל
    ואת זה גילה אדם ואהברהם ואפילו תלמיד במכללת קבלה לעם
    סבלנות

  2. ואלרי מנהריה

    לויקטור – שאלה………..
    בפיזיקה גם היקום נוצר מכוח הכבידה של החור השחור, בחזרה לרצון אל מול כוח הכבידה – שניהם משלים, אז אולי שוב בלהעביר ערוץ ל*הרגשת* המובן – אולי יש לנו עוד על מה לחשוב ומה לגלות…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest