דף הבית / חינוך, ילדים / ממשמעת לידידות

ממשמעת לידידות

laitman_2010-10-03_7719-1_us.jpg

שאלה: במהלך הלימוד לפי השיטה האינטגרלית של עשרות אלפי בני אדם, דרושים המון מארגנים שיפקחו על המשמעת, כדי שלמשל בספסלים האחרונים לא ישחקו קלפים ולא ישתכרו וכולי.

איך אפשר לעשות את זה במפעל שנסגר, כי משמעת נוקשה ולחץ אינם מתחברים עם השיטה האינטגרלית?

תשובתי: יש לנו עסק עם תהליך הכרחי של חינוך ההמונים, שאם לא כן, יהיה להם רע מאוד.

אנחנו צריכים להבין שצריך לחנך אותם לא על ידי לחץ נוקשה, אלא על ידי ארגון ומשמעת רציניים. הם צריכים לראות את זה, להבין באופן הכרתי, לנסות לתמוך בזה במאמצים שלנו.

שאלה: האם אנחנו צריכים להכין מארגנים?

תשובתי: בהחלט! קודם כל אנחנו צריכים להכין מארגנים.

הם צריכים להרגיש את אותה הרוח החדשה שנולדת כאן, כי בעיקרון אנחנו הולכים לשילוב של האוכלוסייה, להדדיות, לעזרה הדדית, להשלמה.

במקרה כזה אין מקום להיררכיה, לקו נוקשה, הוא טוב לתהליך הארגון. אבל כאשר מרחב הלימוד כבר מאורגן, שם בפנים צריכה להיות ידידות ולא משמעת.

מתוך תוכנית "עיר ניסיונית, חינוך", 03.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מארגנים או מחנכים?
כדי שלא תהיה פאניקה
המשפט כצורה להכרת מהות האדם

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/jh0Xr

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest