דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / ממלכת משיח – רעיונות לתיקון

ממלכת משיח – רעיונות לתיקון

מיכאל לייטמן

מתוך מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות": ובזה תבין אמרם ז"ל: "אין בן דוד בא אלא בדור שכולו זכאי או כולו חייב". אמנם צריך להבין מאד מאד, שזה עניין של הגאולה וביאת המשיח המקוה לנו במהרה בימינו אמן, הוא עניין תכלית הגובה של שלמות ההשגה והדעת, כמו"ש, "ולא ילמדו עוד איש את רעהו לדעת את ה', כי כולם ידעו אותי מגדלם ועד קטנם". וכאשר יושלמו בני ישראל עם דעת השלם, יתגברו מעיינות התבונה והדעת מעל לגבול ישראל וישקו לכל אומות העולם, כמ"ש: "כי מלאה הארץ דעה את ה'", וכמו"ש, "וינהרו אל ה' ואל טובו".

כל אחד חייב להשיג מדרגה הנקראת "משיח". ניתן להשיגה רק על ידי הפצת ידע אודות הבורא, כלומר הפצת חכמת הקבלה בעולם ובקרב העמים. אין זו שליטתו של עָם ישראל, אלא הפצת הרעיון של תיקון טבע האדם, שתהיה מוכרת ותשתלט על האנושות.

זה נקרא "מלך המשיח", מלכות ישר-אל, כוונה להשיג הידמות והשתוות התכונות, הבורא, כאשר כולם בשווה מתחברים בהשפעה הדדית ומגלים בזה את הכוח העליון וחיי נצח. את העבודה הזאת חייב לבצע כל אדם. אך ישנה אחריות לביצוע העבודה לקבוצת אנשים, אשר קיבלו את שיטת התיקון הזאת עוד בבבל העתיקה.

הקבוצה הזאת שנקראת עָם ישראל כבר עברה תיקון בעבר, נפלה לשאר "הבבלים", התערבבה עימהם, וחייבת לעבור ראשונה את התיקון, מאחר וקיימות בה רשימות של המצבים המתוקנים הקודמים. הפצת התיקון בעולם נקראת ימות המשיח.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 01.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
כל העולם יתמלא וידע את הבורא
נצא יחד מהגלות הרוחנית
סימנים לביאת המשיח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest