דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ממילים למציאות של רגשות

ממילים למציאות של רגשות

בלימוד חכמת הקבלה מסתתרת תכונה מיוחדת: האור, הכוח המתקן שמוטבע בספרי הקבלה ומחזיר את האדם למוטב. האור הוא המהות הפנימית של השיטה, ולכן חכמת הקבלה נקראת פנימיות התורה. כשאנחנו עוסקים בחכמת הקבלה, אנחנו מעוררים את האור הפנימי שנסתר בלימוד, בקבוצה, בקשר ההדדי שלנו, והכוח הזה באמת בונה את הקשר בינינו ומביא לכל אחד את השינוי המיוחל, כדי שבסופו של דבר הכוונה על מנת להשפיע תבוא במקום הכוונה האגואיסטית מעל לכל הרצונות שלנו.

האדם כל הזמן חושב על המצב שבו הוא נמצא, בזמן ההכנה ללימוד עם הקבוצה ובזמן הלימוד עצמו, כשהוא דורש את השינויים שיבצע האור המחזיר למוטב. זה כל מה שצריך. הרי רק ההכנה הזאת נוגעת לבחירה החופשית שלו, לפעולה החופשית היחידה בחייו, בעולם הזה ובכל סולם המדרגות הרוחניות.

ולכן רצוי להתרכז בה ככל האפשר, כמה שיותר לדבר על זה עם עצמך, לברר וללבן את הדברים, כדי שתוכל סוף סוף להתנתק מהמילים ולעבור לרגשות, להבנה הפנימית. ואז זה כל הזמן יחיה בתוכי כמו המציאות העיקרית החשובה ביותר, שרק עליה אני צריך לדאוג. וכל השאר יסתדר מעצמו.

ואז אראה שכל החיים שלי וכל חיי העולם סובבים סביב הציר הזה, כדי להביא את כולם לרגע המכריע הזה, כל אחד בהתאם לשורש הנשמה שלו, בעוצמה כזו או אחרת. מטרת הבורא היא להביא את האנושות לנקודה הזאת.

כל מה שנולדתי איתו, כל מה שהשגתי עד עכשיו – ניתן לי מלמעלה. ועכשיו, כשאני נמצא בקבוצה, אני חייב לחזק את חשיבות המטרה, ההשפעה והדבקות בבורא. וזה נעשה באמצעות הלימוד בסביבה הנכונה, כשאני דורש את האור, את "התכונה הנפלאה". אם האדם אינו עוזב את המחשבה על זה, הוא מממש את החיים שלו ביעילות המירבית.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שינוי הערכים
האור הוא האנרגיה של החיים
רק כשתשתחרר, תרגיש שהיית עבד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest