דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ממה נוצרה ההסתרה?

ממה נוצרה ההסתרה?

שאלה: ממה בנויה ההסתרה?

תשובתי: ההסתרה נוצרה מהרגש והשׂכל המקולקלים שלנו. כאילו שאני מנסה להבין משהו אך איני מצליח. אני משקיע מאמצים, "שובר את הראש", מנסה לגשת מצד אחד, מהצד השני, אך איני יכול להבין את זה. אני מוצא איזה שהן אחיזות, אך איני יכול לחדור פנימה כדי שזה יסתדר לי בראש. והסיבה לכך היא חוסר התקשרות, כלומר חוסר כלי קליטה.

זה כמו פאזל מפורק שאותו צריכים להרכיב כדי שכל בליטה תתאים בדיוק לשקע המיועד לה. אותו הדבר גם כאן, חסרים בתוכי השקעים המתאימים בחיסרון שלי כדי שייכנס בתוכי אותו החלק של הפאזל ויתחבר איתי. ואז אני פתאום אבין, ארגיש, פתאום תתגלה לי התמונה.

אני זוכר, שכשהייתי תלמיד אצל הרב"ש, הייתי ממורמר ובאתי אליו בטענות על כך שההסתרה נמשכת כל כך הרבה זמן. אבל ההסתרה נובעת מחוסר השתוות, חוסר התאמה בין התכונות והחסרונות הפנימיים שלך לבין אותו העולם שצריך להיכנס בך. החיסרון שלך בינתיים לא מסוגל לקלוט את הצורה הזאת, אז מה אפשר כאן לעשות. אתה כמו ילד שמנסה בכוח להכניס קובייה לתוך פתח עגול. אבל הילד לא מבין, שכך הוא לא יצליח ולכן ממשיך ללחוץ ולבכות.

כך גם אנחנו לא מבינים שכאן דרושה התאמה, והיא מושגת על ידי התבוננות והשקעת מאמצים. וזה קשה, אנחנו רואים על הילד איך הוא סובל מהמצב הזה. כך גם אנחנו. הסיבה היא תמיד בחוסר התאמה, בחוסר השתוות. מלמעלה מגיעות תמונות מלאות ושלמות, אבל אנחנו צריכים להתאים את עצמנו אליהן.

ולכן כל אירוע בחיים שלך, כל מצב, שאינו מורגש כמושלם לגמרי כמו דמות הבורא, מעיד על חוסר של כלי תפיסה, על איזו שהיא אי התאמה שלך לעליון.

קודם כל, תודה על הרגשת החיסרון שלך, זה כבר גילוי. אתה לא צריך להרגיע ולהשתיק את ההרגשה הזאת, אלא לעבוד איתה בצורה עניינית. תשמח ברשעים שמתגלים לך ותתחיל לתקנם.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 25.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תחת שליטת ההסתרה
השריון המגן של ההסתרה
ללא הסתרה לא ניתן להשיג שלמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest