מלחמת המכבים

בעולם יש שפע וכל טוב, אבל אנחנו לא יכולים לסדר את החיים שלנו. כמו במשפחה, שיש כל טוב חומרי אבל היחסים כל כך גרועים, כולם שונאים זה את זה, שאי אפשר לחיות. ואז אין ברירה, או שצריך להתגרש, או, כמו במקרה שלנו, נותר רק להתחבר. אנחנו לא יכולים להתרחק או להתגרש זה מזה, כי הטבע בכל זאת יחייב אותנו להשיג את הקשר ההדדי.

וכאן מתחילה ומתלקחת מלחמת היוונים, כיצד להמשיך: או "בתוך הדעת" או "למעלה מהדעת", כלומר, או בכוחות הקבלה או בכוחות ההשפעה. אנחנו רואים שכבר אי אפשר לחיות כך שאנו פועלים בכוחות הקבלה. אפילו אם בעולם יהיה כל טוב, אנחנו נהפוך את החיים שלנו לבלתי נסבלים בגלל היחסים הנוראיים בינינו. אפילו שניצור תנאים נפלאים, אבל אם ישנה בינינו שנאה ודחייה, אז כלום לא יעזור, אנחנו נקלקל לעצמנו את החיים עד כדי כך שלא נוכל לסבול אותם.

ולכן אנחנו מגיעים להכרת הרע בטבע האדם, ומבינים שאנחנו יכולים לתקן רק את עצמנו משנאה לאהבה. אחרת אין לנו שום אפשרות וסיכוי להתקיים. ככל שנזהה מהר יותר את האפשרות היחידה הזאת, כך נרוויח יותר. במקום ייסורים וצרות שמעכירים את הקיום של המשפחה הגדולה שלנו, של כל האנושות, אנחנו יכולים להגיע לחיים נפלאים ומתוקנים.

וכאן מתלקחת המלחמה של כל אחד עם עצמו ושל כולם בעד כולם, כדי לעזור לכולם יחד לצאת משנאה ולבוא לאהבה. אנחנו מרגישים שזה לא בכוחנו, וכאן צריך להיות עוד שותף, שנקרא "הכוח העליון".

ועוד יותר מזה, בתהליך הזה אנחנו מתחילים להבין שכל זה היה מתוכנן מראש. הבעיה היא לא בזה, שצריך פשוט להשלים בינינו ולחייב לשכוח את השנאה הקודמת שלנו. הכול נעשה בכוונה בכזאת צורה שאנחנו לא נהיה מסוגלים לעשות בעצמנו את הצעד הזה מהפירוד, האגו, השנאה שלנו, לחיבור, השפעה ואהבה. אז אנחנו נזדקק לעזרתו של הכוח העליון ונתחבר אליו, עד כדי כך שנהיה דבוקים בו, שנגיע לדבקות עימו. באופן כזה אנחנו מגלים את הכוח העליון, הכוח היחיד שפועל במציאות.

כל התהליך הזה אפשרי רק על ידי התקרבות לאותו הכוח העליון שמנהל את כל המציאות, מייצב אותה בהכרתנו ומשנה את המציאות בתנאי שאנחנו פונים אליו עם בקשה כזאת, מתקרבים אליו, מתחילים יותר ויותר להיות תלויים בו. כך אנחנו נכללים בשורש שלנו.

כל הקרבות האלה מתחלקים לשתי מלחמות עיקריות: המלחמה על הכלים דהשפעה ואחר כך על הכלים דקבלה על מנת להשפיע. המלחמה הראשונה נקראת "מלחמת המכבים". היא נערכת כדי להיפטר מתפיסת המציאות הנוכחית ולעבור לתפיסת המציאות האמיתית שמאפשרת לראות את העולם הרוחני. לכן מותר לנו רק לראות את האור של נרות החנוכה, אך לא להשתמש בהם. ואחר כך, לאחר הניצחון של המכבים מתחילה המלחמה השנייה, כדי לממש את הרצונות לקבל בעל מנת להשפיע.

לכן חג החנוכה מסמל את הסיום של החצי הראשון של העבודה שלנו. והאמת היא, שזה החצי הכי קשה. לכן על החג הזה לא כתוב בשום מקום בצורה ישירה בתורה, אלא רק ברמזים, מפני שזה חג של האור, של ההשפעה. אי אפשר לבטא בצורה נכונה בשפה הגשמית שלנו ולתאר בצורה ברורה את המלחמה הזאת.

מתוך שיעור על מאמר "נס החנוכה" של הרב"ש, 01.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמת המכבים המודרנית עם האגו הגלובלי
הנר הראשון שנדלק בשרשרת האיחוד
שמן עבור האש הקדושה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/FVS5j

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest