דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מלחמה בין טוב ורע

מלחמה בין טוב ורע

שאלה: האם הרגשת האיחוד החמה שהתגלתה בעָם ישראל במלחמה האחרונה, זוהי רק טעימה קטנה של אותו הקשר המושלם שצריך להיות קיים בין כל בני האדם?

תשובתי: נכון מאוד. קשר כזה צריך להיות קיים בין כל בני האדם בעולם ללא יוצא מהכלל. כל אחד צריך להרגיש את האחרים כמו את האחים שלו בקשר דם. ואת הדוגמה לזה חייב להראות עָם ישראל: לתת לזה כוח, אנרגיה, לעזור לאחרים להתארגן.

דווקא זה מה שהאנטישמים אומרים, רק בצורה אחרת, כי הם הרי עדיין לא קיבלו מעָם ישראל שום עזרה בזה. ולכן הם לא מבקשים מאיתנו משהו טוב, אלא מאשימים אותנו בזה שאנחנו המקור לכל הייסורים.

שאלה: כיצד החיבור של עָם ישראל, שנוצר בזמן המלחמה, השפיע על העולם?

תשובתי: הוא עדיין לא השפיע על העולם, כי אנחנו לא השגנו איחוד אמיתי. אנו בינתיים רחוקים מהמצב של להיות "כאיש אחד בלב אחד". אנחנו צריכים לארגן כאלה תהליכים שיביאו את העָם לאיחוד הכולל. וכמו כן צריך להסביר לכל העולם שאנחנו בונים דוגמה עבור כולם.

התהליך שאותו חייב ישראל לעבור לצורך האיחוד לעָם אחד, מיועד לעמים אחרים. וזה מסמל "להיות אור לגויים", "ממלכת כוהנים וגוי קדוש". ללא הצטרפות של כל העמים לתהליך הזה, הבריאה לא תהפוך להיות מערכת אינטגרלית יחידה.

עָם ישראל כבר היה במצב כזה. עכשיו מוטלת עליו משימה נוספת – לא סתם להתחבר ביניהם, כפי שהיה פעם, אלא דווקא כדי להביא את העולם כולו לתיקון. לכן זו נקראת "הגאולה השלמה", "הדור האחרון".

כל האנושות חייבת להשיג את אותו החיבור שפעם היה קיים בעָם ישראל. ואנחנו לא סתם חוזרים לאותו המצב. אנחנו לא מתחברים כדי להיות סתם מאוחדים בינינו, אלא כדי לחבר אחרים. זוהי מלכתחילה משימה אחרת, מדרגה חדשה, כיוון חדש ומטרה חדשה.

לכן חייבים להפיץ את הידע הזה בכל עָם ישראל, וכמו כן בכל העולם. דווקא את זה אנחנו מתכוונים לעשות: להתאחד, כדי לאחד את עָם ישראל ואחריו את כל העולם. צריך לזכור את המטרה הזאת מהתחלה, כמו שנאמר: "סוף מעשה במחשבה תחילה".

לכן חייבים להפיץ את חכמת הקבלה ואת כל מה שהיא אומרת על תיקון העולם והשליחות של עָם ישראל. ואנחנו נראה עד כמה זה יתקבל בעולם.

אבל אם אנחנו לא נעשה את זה, אז כל העולם יצטרף לתמיכה בעזה. תתארו לעצמכם, שכל העולם יתאסף בשטחה של עזה, יתחבר אליה בכל לב ונפש, ישלח לשם ספינות קרב, נשק, טילים, עזרה. מה אנחנו נעשה אז?

וכך זה יקרה, אם אנחנו לא נעביר את המלחמות האלה בין טוב ורע, לתוכנו, בכך שנכוון נגד הרע שלנו, נגד ההתנגדות לחיבור. מלחמת גוג ומגוג הזאת מתוארת באופן ברור אצל הנביאים. נאמר, שכל העולם יצטרף לאויב שלנו, למשל לאותו האויב שאנו רואים כרגע, לחמאס.

אולם למעשה, לא קיים שום אויב, אנחנו בעצמנו הופכים אותו לגשמי על ידי הפירוד שלנו. אם אנחנו רוצים שהחמאס ייעלם, אנחנו רק צריכים להתאחד. לחמאס אין תפקיד אחר חוץ מאיחוד של עָם ישראל.

כל המלחמות והייסורים מכוונים רק למטרה אחת, לחייב אותנו להרגיש את כוח האיחוד ולהתעלות לדרגה של הכרה יחידה. אבל אנחנו רואים, שברגע שהמלחמה מסתיימת והמצב נרגע לפחות במקצת ונהייה קצת יותר שקט, אנחנו מיד נופלים מדרגת האיחוד.

ומי אחראי לכך שעָם ישראל לא ירד מהמצב הזה של איחוד? – מי שברשותו נמצאת שיטת הקבלה, האיחוד. כלומר אנשים שלומדים את חכמת הקבלה ושמבינים את כל התוכנית, התהליך, כוחות התיקון, הם האחראיים על כל המתרחש וצריכים להביא לכל העָם את שיטת האיחוד.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 425, 12.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
גֵן האיחוד שהתעורר
ישראל: התקווה לחיים חדשים
תתאחדו או תמותו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest