דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מכתבו של הרב"ש אלינו

מכתבו של הרב"ש אלינו

מתוך אגרת ח' של רב"ש:

"סוף כל סוף התקבצו קומץ אנשים להיות בצוותא במקום אחד, תחת מנהיג אחד, וברוח גבורה, למעלה מגבול האנושי, הם עומדים איתן נגד כל הקמים עליהם. ובטח שהם אנשים אמיצי לב, בעלי רוח תקיפה, והחלטתם עזה כנחושה, לבלי לזוז אף פסיעה אחת אחורנית, והם לוחמים ממדרגה ראשונה, שהולכים במלחמת היצר עד טיפת דמם האחרונה, וכל מגמתם היא אך ורק לנצח את המלחמה – למען כבוד שמו יתברך."

זוהי מלחמה פנימית בתוך האדם, כמ"ש: "לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר רע". ככל שהוא יותר יעורר בתוכו את ההתקוטטות הזאת, כך הוא יבין ויגלה מהר יותר את הצורך לצאת מתוך האגו שלו, להתגבר עליו, לברוח, להתעלות מעל למציאות הזאת שבה הוא מרגיש את עצמו.

אין דרך אחרת, אין שום אפשרות אחרת להינצל מהעולם הזה ולעלות לדרגה יותר עליונה, חוץ מאשר תחת הלחץ של הפחדים, הדאגות, החרדות, של כזאת בריחה, כמו יציאת מצרים. האדם מתחיל לגלות בתוכו את כל אותן האבחנות, שפשוט מחייבות אותו לצאת מתוך "עורו", מתוך הגוף שלו.

רק בצורה כזאת אפשר לעלות, בתנאי שהוא מחזיק בתוכו את שתי התכונות הקוטביות ולא בורח מהן לשום מקום, לא בורח לרוחניות ולא מרחף באוויר, בכך שמשאיר את כל העולם הזה למטה ומתנתק מהגשמיות. ויחד עם זה, לא שוקע בחיים הגשמיים ולא תופס את כל העולם הזה כקיים בפני עצמו.

צריך להחזיק באמצע, בכך שמבין, ששתי הצורות האלה ניתנו לי על ידי הבורא ואני חייב לשלב ביניהן, לא לברוח ולא להתנתק מהרצון לקבל, אלא להשיג מעליו ביטחון בחיבור עם הכוח העליון שמנהל את הכול.

זוהי גישה מאוד מיוחדת ולא פשוטה, שלצורך ביצועה צריכה להיות הכנה פנימית טבעית שבאדם, שנקראת "שורש נשמה". וחוץ מזה, צריכה להיות קבוצה שמוכנה ללכת יחד בדרך הזאת, כמו שכותב רב"ש, "סוף כל סוף התקבצו קומץ אנשים להיות בצוותא במקום אחד".

הקבוצה הזאת לא יכולה להיות המונית. להיפך, ככל שאנחנו נתקדם, כך יהיו יותר אנשים תומכים סביבנו, ויהיו פחות אנשים בפנים. כי ככל שהערך של תכונה מסוימת הוא גבוה יותר, כך הוא מופיע פחות בטבע, ואילו כל המגמה שלנו היא כדי לעלות "מעל לגבולות האנושיים".

זה אפשרי רק על ידי מלחמת היצר חסרת הפשרות, שנקראת "מלחמת הקודש", "מלחמה למען ה'". לשם כך, האדם צריך להצמיד את שני העולמות לבורא ולהסכים לחיות בשניהם, בכך שמודה על כל מה שמקבל. כי הוא מבין, שהכול מגיע מאותן הידיים כדי לעזור לו לעלות.

הרב"ש כותב לנו את זה! "סוף כל סוף התקבצו קומץ אנשים להיות בצוותא במקום אחד, תחת מנהיג אחד, וברוח גבורה, למעלה מגבול האנושי, הם עומדים איתן נגד כל הקמים עליהם", כלומר ההפרעות הפנימית. "ובטח שהם אנשים אמיצי לב, בעלי רוח תקיפה, והחלטתם עזה כנחושה, לבלי לזוז אף פסיעה אחת אחורנית", כלומר לכיוון הגשמי. "והם לוחמים ממדרגה ראשונה, שהולכים במלחמת היצר עד טיפת דמם האחרונה, וכל מגמתם היא אך ורק לנצח את המלחמה – למען כבוד שמו יתברך."

לכן אנחנו צריכים להתחזק, ואם אנחנו נעבור על מה שדיברנו, על המצבים שאותם עברנו בזמן חג הפסח, אז ללא ספק נמצא את עצמנו ליד הפתח, פתח שכבר נמצא ממש לפנינו.

מתוך ההכנה לשיעור, 02.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אחיזתו החזקה של פרעה
רק מי שמוכן להכול, הוא זה שיברח
הקבוצה עושה אותך גיבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest