דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מכרות הזהב של הנשמות

מכרות הזהב של הנשמות

מתוך הספר "שער הכוונות" של האר"י, דרוש א', "בעניין פסח ויציאת מצרים": "הדורות הראשונות, דור אנוש ודור הפלגה, סילקו את השכינה למעלה ברקיע ז' מחמת עונותם.

ישראל שבאותו הדור של שעבוד מצרים היו הנצוצות קרי שהוציא אדם הראשון ב – 130 שנים, עד שנולד שת".

ניצוצות "קרי", זה אור חכמה, שמתכוונים לקבל אותו בצורה אגואיסטית, למען עצמם. אם אור החכמה אינו מגיע למקום הנכון, כלומר תחת המסך, ואינו מתלבש באור חסדים, זה נקרא "משחיתים זרעם על הארץ" ("ארץ" מלשון רצון), "לאבד לבטלה".

כל אדם צריך לעבור דרך המדרגות האלה: דור אנוש, הדור של מגדל בבל, דרך הרצון האגואיסטי שאינו מתחשב באף אחד ורוצה לקבל ישירות את כל התענוגים, וזה מה שנקרא "השחתת הזרע".

"הנשמות כזהב, כשמוציאים הוא מלא סיגים, עד שהצורף מזדכך, עד שכל הסיגים נפרדים, וניכר זהב".

לאחר שבירת הכלים, שהתרחשה בשורשים שלנו, בעולם הרוחני, הנשמות שלנו שקעו לתוך הרצון לקבל וליהנות למען עצמו והתערבבו איתו לגמרי. קיים רק מספר קטן של ניצוצות השפעה, שנפלו לתוך הרצון האגואיסטי הזה, ושקשה מאוד להוציא אותם משם.

זה דומה למכרות זהב, שבהם מוציאים זהב מתוך האדמה. במהלך כל התהליך צריך לסנן טונות של אדמה ולעשות כל מיני פעולות נוספות, כדי להפיק משם כמה גרמים של זהב. והרי את האדמה הזאת לא לוקחים מסתם מקום, אלה ממקום שכבר מצאו שָם זהב! ובכל זאת, צריך להביא משאיות שלמות מלאות באדמה, ולהתחיל לנקות ולסנן, לשטוף עם מים ולהעביר דרך מסננים, כדי לקבל בסופו של דבר כמה גרמים בודדים של זהב.

אותו הדבר מתרחש גם עם הנשמות שלנו לאחר השבירה. בתוך הרצון האגואיסטי העצום ישנם כמה ניצוצות ספורים שנמצאים בתוכו, וגם הם אגואיסטיים, אך הם בכל זאת מסוגלים להשיג תיקון להשפעה! אותם אנחנו צריכים להוציא בהדרגה, וזאת העבודה שעלינו לבצע.

מתוך שיעור על ספרו של האר"י "שער הכוונות", 18.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
היכן נמצאת "קבוצת אברהם" בימינו
ניצוצות השפעה משוטטות
דרמה בת אלפי שנים עם סוף טוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest