דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מכינים את השיטה עבור העולם

מכינים את השיטה עבור העולם

שאלה: תנועות הימין הקיצוני באירופה מתחילות לצבור כוח. בכלל, כשהאדם לא רואה פיתרון לבעיה, הוא נוטה לקראת הפשטות המדומה של הטיעונים הרדיקליים. כיצד ניתן להציב מול זה את המסר שלנו?

תשובתי: קודם כל, יש לנו המון עובדות מדעיות. אך דווקא אותם המדענים בינתיים אינם מסוגלים להציע פלטפורמה רצינית, ולכן אנחנו צריכים לארגן אותם בצורה שתראה את הגרעין הרציונלי שטמון בהמלצות שלנו.

חוץ מזה, צריך לזכור שהמגמות הרדיקליות, מצד אחד, מאחדות ומלכדות את העם, ומהצד השני, מובילות לסכסוכים ומלחמות. כאן אנחנו צריכים להסביר שמגמות מהסוג הזה מנוגדות לטבע עצמו. הרי בתנאים הנוכחיים של קשר הדדי מוחלט, כל סכסוך יהיה כרוך בהשלכות רציניות.

דווקא בגלל זה אירופה אינה יכולה להרשות לעצמה להתפרק. קודם כל, זה לא משתלם לגרמניה. הגרמנים מוכנים לשלם מיליארדים רק כדי לא לאפשר את זה. הרי הם רואים לאן זה יוביל: לאובדן השוק שלהם. רק תבודד את עצמך – ומחר הכלכלה שלך תתחיל להיחנק. ולכן, כל אחד ייצא מופסד כתוצאה מפירוקו של האיחוד האירופי.

ולכן מיום ליום נעשה ברור יותר שפרוטקציוניזם הוא לא הפיתרון של הבעיות שעל הפרק. משתמשים בו רק בצורות מוגבלות, אבל בגדול, כולם כבר הבינו את העובדה שכולנו קשורים בקשר הדדי בלתי ניתן לניתוק. אפשר להרוס אותו רק על ידי מלחמה, כלומר, בדרכים קיצוניות, אך לא קיימות דרכי ביניים.

אני מקווה שנוכל להכין את השיטה שלנו ולעטוף אותה בכזאת מעטפת שתאפשר לאנשים להבין את המסר הבסיסי. "בואו נבדוק יחד את היעילות שלה", אנחנו מציעים, "בואו נמשיך לפתח אותה יחד". כתוצאה מכך, אנחנו צריכים ליצור את הפלטפורמה שתוביל לקראת רמה איכותית חדשה של הקשר ההדדי בין בני האדם, שהוא היסוד לכל השינויים שיקרו בעולם, באנושות.

הסביבה היא גורם שיאפשר לשנות את האדם בצורה שתגרום לו להתאים לקשר שכבר קיים בינינו, להסכים איתו, להבין אותו, ובלית ברירה, להשתתף בו. לא דורשים ממני להיות מלאך. אני פשוט מבין שאין לי ברירה אחרת, שאני צריך ליצור עם כולם יחסים טובים, ולנסות להתכוונן לאותו הגל גם בצורה פנימית: במחשבות וברצונות. למה? – מפני שאני תלוי בהם.

לשם כך צריכה להיות רק השפעה חיצונית, וכל אחד יתפוס את המהות של מה שקורה. צריך להציג לאנשים דוגמאות שונות, לתת להם הסברים, וכך הקווים הכלליים של המסר ייקלטו. וזה כבר מספיק כדי ליצור שינויים חיוביים בעולם.

כל הבעיה שלנו היא האגואיזם. לאף אחד אין ספק שדווקא הוא מהווה את הכוח השלילי ברמה האישית, המדינית, ובכל רמה אחרת. צריך רק "להמתיק" אותו מעט, ולא יותר מכך. לאחר שהרגשנו את התלות ההדדית בינינו, אנחנו נרגיש שאנחנו לא צריכים לשקר זה לזה, ונוכל להסכים, גם ברמת הממשלות, לא להרוס את כדור הארץ.

הכול תלוי בחינוך, ובבסיס שלו צריך להציב את האמת הפשוטה: אנחנו תלויים זה בזה, ואין כאן מה לעשות. אין דרך אחרת, הרי העולם הפך עבורנו לבית משותף, ובבית משותף, אין דבר הגיוני יותר מהסכמה. איזה עוד צורות יכולות להיות? הגיע הזמן שנפסיק לקרוא לזה "אוטופיה". זה כבר הפך היום לצורך הכרחי.

אנחנו כבר מדברים על כך באו"ם ובאונסק"ו. ובהמשך, נציג את הפלטפורמה הזאת לקהל הרחב ולנציגים – קודם כל נקבל את חוות דעתם של המקצוענים, ולאחר מכן, נגיע למימוש. בראש ובראשונה, אנחנו צריכים לפתוח, לפתח ולהתאים את השיטה הזאת לאנושות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 01.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
יש לנו סיכוי להיות נשמעים
לדעת את רצון הזולת
קצת קרוב יותר אל האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest