דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מכונת דינמו (מכונה המכוללת חשמל)

מכונת דינמו (מכונה המכוללת חשמל)

laitman_2009-11_8741-70.jpg

בשונה מכל מיני דתות, מיסטיקות ואמונות, שיטת הקבלה משנה את טבע האדם בעזרת האור העליון. יש לנו אמצעי, אך אנחנו מאוד מוגבלים: אנחנו עובדים ללא רצון והסכמת החברה, כנגד כל האנושות. האגואיזם שלנו כל הזמן מתעורר ומפריע: ככל שאנחנו מתקדמים יותר רחוק, כך הוא הופך להיות נורא יותר. אנחנו הופכים ליותר חכמים, יודעים יותר, מבינים ומרגישים, אך יחד עם זאת מרגישים ועוברים מכשולים רציניים, בצורה של דחייה זה מזה. זה מצביע על כך, שאנחנו באמת עוסקים בשינוי הטבע שלנו.

בתהליך הזה אין לנו שליטה על שום דבר, את הכול מנהל הבורא. וקשר עימו ניתן לייסד רק בתנאי שאנחנו רוצים לרכוש כלים של השפעה, כמו אצלו. עם הכלים האלה, כמו עם טלפון, ניתן להתקשר עימו. אך הטלפון אינו פועל באופן אוטומטי, קיים צורך כמו פעם להפעיל ולמתוח אותו מראש. כיצד? – בכך שפועלים דרך הקבוצה. עליך להפעיל את הקבוצה, ואם היא תיתן אנרגיה, אז אתה "תדבר" עם הבורא, ואחרת לא.

ובדרך הזאת מצפים לנו מכשולים רבים. אני צריך להפעיל את החברים ולקבל מהם התפעלות, בכך שאני מבטל את עצמי. בכך שעל ידי ההתפעלות אני מקבל את חשיבות הבורא, אני צריך לרצות לתת להם תענוג ולבקש ממנו לשם כך כוחות. ברור שזה לא ריאלי. אז מה לעשות? כדי להתקדם באמת, דרוש דבר אחד: חשיבות הסביבה. כדאי אולי לקבוע תורנות ולפי התור לדאוג לכך. העבודה הזאת חייבת להיות מובנת וברורה, ובלעדיה אין שום סיכוי להשׂיג משהו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 26.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
קשר בלתי פוסק
חיים בסביבתו של הבורא
איך לחייג ל"שמיים"?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest