דף הבית / כלכלה / כסף / מכון ARI פונה למקבלי ההחלטות

מכון ARI פונה למקבלי ההחלטות

ידיעה: בימים אלה מכון ARI שולח מכתב לרבים ממקבלי ההחלטות בעולם בנוגע לבעיות העומדות על סדר היום עקב המשבר הכלכלי העולמי.

רצונו של מכון ARI היה להזכיר שבעיית המשבר ופתרונו אינם נמצאים במישור המדיניות הפיננסית–כלכלית אלא בתלות הגדלה והולכת של כל האנושות. איננו מסוגלים להשפיע על הקשר ההולך ומתהדק ביננו. הפיתרון היחיד הוא לחנך את האנשים לשמור על רשת הקשר הזאת שבה אנחנו נמצאים "בעל כורחנו", לראות ברשת הזאת הזדמנות להמשך השגשוג שלנו וללמד את ההמון כיצד להתנהל בעולם האינטגרלי.

להלן נוסח המכתב:

לכבוד

………..

התפתחותו של המשבר הפיננסי העולמי המחריף הורסת מבפנים את הכלכלה ואת היציבות החברתית של מדינות רבות ואפילו מעמידה בספק את יציבות הממשלה. אנשים רבים שאיבדו את עבודתם ו/או את חסכונותיהם מתחילים בהדרגה לאבד את האמון ביכולתם של המנהיגים לספק להם ביטחון פיננסי או להציע פיתרונות אפקטיביים בעתיד. בשיאו של חוסר היציבות העולמית, הרגשת האיחוד שנוצרת על רקע תנועות המחאה השונות מספקת הרגעה זמנית לאלה שאינם מרוצים מהמצב. במקביל לכך, הדבר יוצר דינמיקה מסוכנת, שאם היא לא תיעצר, היא תביא להתפשטות ולהתגברות המתיחות.

יתר על כן, התלות ההדדית הגלובלית והעשורים של מותרות כלכליות הובילו לכך שהפיתרונות המונטריים והפיסקליים המסורתיים איבדו את יעילותם. כתוצאה מכך, החוב המדיני הולך ומתנפח ובכך פוגע ביכולתכם להמשיך להציע פיתרונות משמעותיים לאתגרים החברתיים והכלכליים העומדים בפנינו.

במציאות שנוצרה, רמת האבטלה תגדל משמעותית, והדבר יוביל ליתר מתיחות חברתית ולמחאות נוספות, שיהוו איום אמיתי ליציבותן של המדינות ולכל המערכות הכלכליות, החברתיות והפוליטיות הבינלאומיות.

אנו מאמינים שכדי לשמור על יציבות הממשלה, כדאי לדון בסוגיית האבטלה ללא דיחוי. אנו סבורים שיש לנקוט כעת בשורה של פעולות אמיצות על מנת למנוע את החמרת המצב שבו אנו מוצאים את עצמנו. כדי להשיג זאת, אנו מציעים להקים מנגנון חירום לאומי, שישמש כלי שרת לביצוע המשימות הבאות:

  • לשלב את המובטלים במסגרת לימודים מתמשכת (יפורט בהמשך) שתיתפס כ"תעסוקה".
  • למנוע את הופעתן של תופעות כמו עצלות, מרירות, הפגנות ומחאות המוניות.
  • לספק למובטלים את הכלים שיאפשרו להם לשוב למעגל העבודה.
  • לספק מלגות שיכסו את הצרכים הבסיסיים ויאפשרו רמת חיים מכובדת, כגמול על ההשתתפות במסגרת הלימוד.
  • "שדרוג" מעמדו החברתי של המובטל מ"מנודה" לאדם ששואף "להרחיב" את מיומנויותיו החברתיות והמקצועיות.
  • הגדלת האמפתיה על ידי שיתוף הפעולה בין המדינה לחברה, במיוחד עכשיו, על רקע המשבר.

התכנים של מסגרת הלימוד למובטלים [1] יכללו בין היתר:

  • מימון. הדבר יאפשר להתקיים בצורה מכובדת, בזכות המלגה שתשולם לסטודנטים המובטלים המשתתפים בקורס.
  • לימוד כיצד לחיות בתנאים של חוסר יציבות. תוקדש תשומת לב מיוחדת לשמירה על יציבות המשפחה (תוך דגש על תפקיד ההורה), חיזוק ושמירה על הבריאות הנפשית והרגשית, פיתוח ושיפור המיומנויות החברתיות.
  • המחשת התוצאות החיוביות מחיזוק הקשרים בין אנשים פרטיים, חברות ומדינות; כיצד הקשרים הללו משפיעים על צרכיהם הבסיסיים של בני האדם ועל המציאות היומיומית שלנו ברמה הארצית והבינלאומית. יש לצפות שכל אדם יבין שבעידן הגלובלי, כולנו – האזרחים הפשוטים, העשירים, בעלי השליטה ומקבלי ההחלטות – נמצאים באותה הסירה.
  • רכישת המיומנויות החברתיות הנדרשות בכדי להתקיים בעולם מקושר הדדית: סולידריות חברתית, התחשבות באחרים, שמירה על הסביבה, צריכה מאוזנת ורציונלית.

מנגנון חינוכי שכזה ירגיע את האנשים ובכך יספק לממשלה את הזמן הנחוץ לשם התמודדות עם האתגרים הגלובליים, ויבטיח את היציבות הלאומית והבינלאומית.

כארגון חינוכי שמשתף פעולה עם ארגונים מהשורה הראשונה, נשמח לחלוק איתכם את הידע שצברנו ולספק לכם את הכלים הנחוצים למימוש תוכנית זו.

בכבוד רב,

מכון ARI

www.ariresearch.org

[1] כל התכנים יילמדו בצורה מושכת, דרך סביבה וירטואלית, תוך שימוש במשחקים, חידונים, פעילויות חברתיות וכיו"ב.

ידיעות קודמות בנושא:
מכון ARI יוצר קשרים חדשים בצמרת האו"ם
מכון ARI – בכנס בינלאומי בנושא הספורט
ARI מחזקת את הקשרים עם אונסק"ו

One comment

  1. תודה רבה על המכתב המעורר תקווה.
    אנחנו צועדים יחד לקראת מציאות חדשה ובתפילה כי הלב יבין את נחיצות התוכנית למען עתיד טוב לילדנו ולמען עתידה של האנושות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest