דף הבית / כנסים / מכאוס להרמוניה

מכאוס להרמוניה

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הקבלה בברלין.

שאלה: הסיסמה של כנס הקבלה בברלין היא "מגלים הרמוניה". למה מתכוון המקובל במושג "הרמוניה"?

תשובתי: כשהמקובל מדבר על הרמוניה, הוא מתכוון להידמות והשתוות מלאה לדרגה העליונה, לאנרגיה העליונה, למידע העליון שקיים סביבנו, שנקרא האור, שאיתו עלינו לבוא במגע מלא, להתמוסס בתוכו. אך יחד עם זה ה"אני" שלנו אינו נעלם. להיפך, ה"אני" שלנו והוא מתמזגים במלואם לאחד שלם. זוהי ההרמוניה, המטרה שלנו.

כל האנושות ירדה מהדרגה שנקראת "עולם אין סוף" או הרמוניה, שבה הכול היה שלם אחד. בהדרגה, כשירדנו בחמש המדרגות של העולמות: אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה, עשיה, הגענו עד למצבנו המנוגד ביותר, שנקרא "העולם שלנו". כאן, כמובן, אין שום הרמוניה. זהו עולם של תוהו ובוהו, של חושך.

מצאנו את עצמנו כאן, במצב הזה, ובמשך אלפי שנים, לאורך כל ההיסטוריה שלנו, התפתחנו בדרגה הבהמית. בימינו אנחנו מתחילים לעלות לדרגה הראשונה של התפתחותנו הרוחנית. כל התסבוכת הגלובאלית שקיימת עכשיו בעולם, כל הכאוס הזה שאנחנו מתחילים להרגיש עכשיו, השנאה הדדית ובמקביל לה התלות ההדדית המלאה – כל אלו מתגלים בנו מתוך המדרגה הראשונה הזאת, שבה כולנו כבר צריכים להיות מחוברים הדדית זה עם זה במידה של 1/125 מהאיחוד השלם.

המדרגה הזאת כבר מאירה לנו משם, ולכן העולם שלנו נראה לנו כזה מפחיד, מפורד, מנוגד, מלא בשנאה, בחוסר היכולת להתחבר ולהגיע להסכם בינינו. שוב ראשי המדינות מתאספים בדאבוס, ולאחר מכן בעוד מקום, ואינם יכולים לעשות שום דבר. הם גם לא יוכלו לעשות שום דבר! שום הסכמים לא יעזרו! האנושות תמצא את עצמה מול שתי ברירות: או להשמיד את עצמה או להגיע לאיחוד. אבל איך?

עוד תתגלה השאלה המרכזית הזאת: "אבל איך?". ואז הם יפנימו שאין אפשרות אחרת מלבד להתחיל בלימוד ומימוש שיטת האיחוד הזאת, שהתגלתה עוד בבבל העתיקה דווקא לשֵם כך. ואז הם יגיעו לחכמת הקבלה.

אולם גם אצלם חייבת להופיע השאלה המפחידה הזאת. היא מופיעה או אצל האנשים שכבר הבשילו פנימית ומגיעים אלינו בצורה אישית, או בכל העולם, כשכל העולם כבר, כמו שאומרים, "השתגע".

אם כך, המצב הזה של הכאוס, של החושך, של חוסר ההרמוניה, מורגש בניגודיות לאותה המדרגה הבאה שאנחנו צריכים להשיג, שממנה מאיר לנו המצב ההפוך: ההרמוניה, האיחוד והאינטגראליות. את שני המצבים הללו אנחנו מרגישים עכשיו. לכן העולם שלנו, במצב הביניים הזה, נמצא בתנועה לעבר המדרגה הרוחנית הראשונה. זהו השלב המורכב והמסובך ביותר, שלב הפריצה.

ואם אנחנו, כל קבוצת לומדי הקבלה בכל העולם, מאות אלפי בני אדם, מכנס לכנס ניצור בינינו בהדרגה כזה מתח, כזה חיבור, נעבור בתוכנו את כל המצבים של הייאוש ובכל זאת נדרוש איחוד מבפנים, אם לפחות אנחנו, החלק הקטן של האנושות, נצליח ליישם את זה – זה יהיה גלגל ההצלה עבור כל האנושות. ואותה ההרמוניה שתורגש בנו, תמשוך אלינו את כל האנושות כמו מגנט. לכך עלינו להגיע.

לכן ההרמוניה שעליה מדברת חכמת הקבלה היא מצב שבו כל בני האדם מחוברים יחד לשלם אחד כללי, לדמות אחת מקובצת שנקראת "אדם", רצון כללי משותף, נשמה כללית משותפת, שבתוכה מתגלה הדרגה הבאה, המצב המושלם והנצחי שלנו. וזה בהחלט בר-השגה. הכול תלוי בנו.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הקבלה בברלין, 28.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עידן המערבולת
העולם מצפה לנס
עוד צעד אחד עד האופק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest