דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי שנולד היום, אינו אחראי על אתמול

מי שנולד היום, אינו אחראי על אתמול

שאלה: האם אדם צריך לעשות עבודה כלשהי עם האכזבות, עם הכבדות הלב שלו, או פשוט להצטער וזה הכול?

תשובתי: בדרך כלל אני ממליץ לא להיכנס ולא להתעמק בצער הזה ולהתייחס לזה במקסימום פשטות כאילו שאתה לא זוכר שום דבר ולא מרגיש כלום ממה שהיה. כל יום צריך להיות אדם חדש.

כתוב, "כסיל יושב בחיבוק ידיים ואוכל בשרו": "מה עשיתי ולמה נהגתי בצורה כזו, אוֹי,אוֹי, אוֹי ואָי, אָי, אָי! כמה רע התנהגתי, מה עשיתי!". זו כסילות, קודם כל בגלל חוסר האמונה שלך במה שנאמר על ידי חז"ל, שהכול מנוהל מלמעלה ושהבורא כבר מראש סידר את תוצאות של כל הפעולות שלך.

לכן, אנחנו נוהגים אחרת ואף פעם לא מביטים לאחור. ודאי, זה לא תמיד מצליח מפני שפתאום באות מחשבות על כמה נזק גרמת, מה עשית, ואתה מתחיל לאכול את עצמך. נותנים לך בכוונה כאלה מצבים שמעליהם את צריך להתעלות.

כל מה שאדם עבר שוקע בעבר, הכול נעשה לפי ההוראות של "אין עוד מלבדו". אסור לך להתערב בזה ולחשוב שכביכול היית יכול לשנות משהו בעבר ולהביא לתוצאות אחרות. הכול יצא במאה אחוז נכון כפי שהיה צריך לצאת, ובסוף גמר התיקון יתגלה עד כמה שזה היה נכון.

תאמינו לי, יש לי ניסיון, אף פעם אסור להסכים עם זה שבעבר היה משהו שהיה תלוי בך. שום דבר לא היה תלוי בך! לכן כל רגע צריך להפוך להיות אדם חדש, "אני רק עכשיו נולדתי, מה אתם רוצים ממני? אין מה לדרוש ממני, כמו מהרך הנולד."

נולדת ותתחיל את העבודה מחדש, בכך שאתה מברר: "מי אני ומה אני, מי זה הכוח העליון הזה שלו אני צריך להידמות? אה, אז יש לי קבוצה, איזה יופי! מה אני צריך לעשות בעזרת הקבוצה? להתחבר איתם? בסדר, אני אתחבר. ובשביל מה, למה, איך להשיג את זה?".

אתה מתחיל לברר בכל רגע מדף נקי, אל תסחב איתך שום דבר מהעבר. כי כל רגע מתגלה בך "רשימו" חדש, אז איך אפשר להמשיך משהו? זה כבר הפוך, כמו אוכל מעוכל, אי אפשר להתחיל לאכול אותו מחדש. צריך לרצות להפוך להיות חדש לגמרי, כמו הוולד.

מתוך שיעור על המאמר של הרב"ש, 14.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שיעורי העבר למען העתיד
זה חסר טעם להצטער על מה שנבלע באין סוף
התקדמות דרך "כניסות" ו"יציאות"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest