דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / מי עומד מאחורי המילים של ספר הזוהר?

מי עומד מאחורי המילים של ספר הזוהר?

מיכאל לייטמן

שאנחנו קוראים בספר הזוהר, עלינו להשתדל לא רק לתאר מאחורי כל המילים את הרצונות והתכונות הפנימיות שלנו, אלא גם לראות דרך כל הקביעות הפנימיות הללו את הכוח האחד והעליון, הרוצה שנגלה אותו.

יש כאן שלושה מישורים:

  1. אני מרגיש, קורא ומבין את המילים האלה בצורתם הפשוטה.
  2. אני רוצה לתאר את המילים שאני קורא ככוחות ותכונות פנימיות בתוכי.
  3. אני משתדל לתרגם את המילים לתכונות בתוכי ומנסה להכיר את הכוח העליון שמסתיר את עצמו מאחורי כל הכוחות האלו.

כמו שאומר בעל הסולם במאמרו "אחור וקדם צרתני", אני מרגיש ורוצה לתאר לעצמי, בכל המאמצים שלי אני רוצה לגלות את הכוח האחד והיחיד – הבורא, שתחת שליטתו אני נמצא באופן קבוע. הבורא רוצה שאני אגלה אותו אך בהתאם להשתוות התכונות בינינו, בניסיון שלי להידמות לו.

לכן ספר הזוהר הוא אוסף של תרגילים שעלינו לפתור ללא הפסקה, החל מהמילה הראשונה שאנחנו קוראים. אחר כך אנחנו מתחילים לתפוס את כל המילים האלו באופן רגשי, ולא על ידי השכל. הטקסט יתחיל להתבהר לנו דרך צורות האותיות, דרך צירופן, ולא יהיה לנו צורך לחשוב על כך. בצורה זהה לומד גם ילד קטן, הוא אינו חושב למה החפצים נקראים כך ולא אחרת, למה הוא מתאר ומזהה אותם באופן כזה, זה מובן לו. כך גם לנו.

מעבר לכך, אנחנו משתדלים לזהות מאחורי כל מילה את התכונה הפנימית שבתוכנו. אנחנו צריכים לראות מאחורי המילים את אותו הכוח שמחזיק אותנו ומאפשר לנו באופן כזה לגלות את הבורא. זה דומה לאדם מבוגר המשחק עם ילד. כך הבורא משחק איתנו. הוא נותן לנו תרגילים, ההצלחה תלויה רק בנו.

לכן, דרך המילים שאנחנו קוראים בספר הזוהר, עלינו להשתדל לראות את הכוח האחד והיחיד – הבורא. ואף על פי שאנחנו קוראים על כוחות זרים, המנוגדים זה לזה, טובים ורעים, עלינו לזהות מאחוריהם את הכוח האחד שקיים, הטוב והמיטיב שמנהל הכל רק לטובתנו, בכדי לקרב אותנו למטרה.

מתוך הכנה לשיעור על ספר הזוהר, 15.01.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
תרגישו את טעם הזוהר!
פסיכולוג לעצמי
כיצד לכוון עצמי אל האור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest