מי יעזור לי?

rav_2008-11-07_blackpool_lesson_19_w-70.jpg

שאלה: בכנס "קבלה לעם" העולמי מאד רצינו להגיע למטרה, ואז גילינו שהאגו שלנו לא מאפשר לנו לעשות זאת. מדוע הבורא אינו נענה לתפילותינו ולא מאפשר לנו להתעלות מעל הר האגו? מדוע איננו מצליחים לעשות זאת?

תשובתי: הבורא הוא כוח השפעה כללי, הוא ברא את כוח הקבלה שלנו. שני הכוחות הללו עומדים זה מול זה בדומה לסולם שלאורכו עוברים שלבים. במידה שאתה מתאים למדרגה עליונה יותר, אתה עולה עליה וכך אתה מתקדם שלב אחר שלב. הכול ביידים שלך. הפקידו בידיך מפתח לטבע כדי שתשנה את הטבע שלך בהתאם לטבע העליון. ברגע שאתה משתווה לטבע העליון, אתה עולה, ואם אתה שונה, אתה נשאר במקום. זה לא תלוי בבורא, רצונו קבוע, הוא טוב ומיטיב. הבורא אינו משתנה, זהו כוח מוחלט ואינו יכול להשתנות. אך על מנת לאפשר לך לעלות, הבורא חילק את כל הדרך למדרגות, למצבים. כל פעם שאתה משתווה למדרגה עליונה, אתה עולה לשם, משתווה עוד יותר, עולה למדרגה הבאה. בין המדרגות עליך להתכונן למדרגה הבאה, וכך אתה עולה כל פעם.

לכן אינך יכול להתלונן "מדוע הבורא אינו עוזר לי? היכן הוא, לאן הוא נעלם? מה קורה? כמה עליי לעשות למענו?", אין לך למי להתפלל, אין למי לפנות. כשאתה מתפלל ומבקש, בעצם אתה מפליל את עצמך ביחס לאותו האור העליון המאיר, הקבוע, ללא שינוי, במידה שווה לכולם. כל אחד יכול לקחת ממנו כמה שירצה. על הבורא נאמר: "אני הוויה לא שיניתי", "אין עוד מלבדו", "טוב ומיטיב". הוא אינו משתנה. אם הינך מיחס לו תכונות שלך, שהוא כביכול מסוגל לחשוב כך או אחרת, להגיב לזעקות שלך – כל זה פרי דמיונך.

בעבר אנשים היו מייחסים תכונות אנושיות לכוחות בטבע: רוח, גשם, ירח וגם לבורא. אין דבר כזה! אנחנו עומדים מול הטבע. המקובלים מסבירים לנו שאנחנו קיימים בטבע שיש לו חוקים משלו (בגימטריה "הטבע" ו"אלוהים" הם היינו הך). אנחנו יכולים להיעזר בחוקים אלו כדי לעלות כל פעם יותר גבוה במדרגותיו עד שנשיג את הטבע הכולל שנקרא דרגת בינה, הבורא (אלוקים). לכן ברור לך שאם עדיין לא קיבלת, סימן שהבעיה אצלך. אין לך ממי לפחד, ממי לבקש.

אם אנחנו אומרים שהבורא שולט בנו, זה נכון. האם הטבע אינו שולט עלינו? – כן, ועוד איך שולט! מגיע גל צונאמי, הוריקן או אסון טבע אחר, כמובן שזו שליטה! ללא ספק קיימים חוקים בטבע, כיוון שפועלים בו שני כוחות מנוגדים: כוחות ההשפעה והקבלה שנמצאים בהתנגשויות ומאבקים בלתי פוסקים. אך כל זה מתנהל על פי תוכנית שמובילה למטרת הבריאה. בתחילה שני הכוחות הללו מנוגדים לחלוטין, אך בהדרגה הם מתקרבים עד שמתחברים יחד. זהו תהליך התפתחות טבעי.

לכן, אין לך עם מי לעבוד חוץ מהקבוצה. דרך הקבוצה אתה יכול לשנות את עצמך בדומה לטבע. הקבוצה היא מתאם בין הרצון שלך שאינו תלוי בך לבורא שאף הוא אינו תלוי בך. מה שכן תלוי בך הם – הקבוצה, החברה, הסביבה – ורק זה ניתן לך לשנות.

לכן, אם ברצונך לשנות משהו ולא להתקדם מתוך חוסר הבנה על פי תוכנית הטבע שמובילה את הבריאה כולה לחיבור עם הבורא. אם ברצונך להתקדם לקראתו בעצמך ולא להתקדם תחת לחצם של כוחות טבע אכזריים, אז יש לך אפשרות אחת בלבד – לעבוד עם הסביבה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 17.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מגבר בדרך אל הבורא
הקבוצה היא הצל שלי
לאחר הכנס: מסקנות ראשונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest