דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי הכביד את לב פרעה

מי הכביד את לב פרעה

אנחנו צריכים להבין שכוחות הטבע שנקראים "מלאכים" הם השליחים של הבורא והעוזרים הנאמנים שלו, שתפקידם הוא לסייע לנו. ולהיפך, אם האדם רואה שהחיים שלו שקטים ורגועים יתר על המידה, והוא אינו מרגיש שום התנגדות, הפרעות, בלבולים ומלחמות פנימיות, אז הוא צריך להתחיל לדאוג למה כל זה איננו!

ככל הנראה הוא בכלל לא נותן יגיעה בכיוון הנכון ולא מאפשר למלאכים האלה להתגלות: הוא לא נכנס לקבוצה, לא עוסק בהפצה, כלומר, לא מתקרב לאותו המקור שבו כלולים הכוחות העיקריים של ההתפתחות.

אבל אם האדם מתייחס בצורה נכונה לכוחות ההתפתחות, שתמיד מופיעים כנגדו, אז הוא מבין שמעל להתנגדות שלהם הוא צריך להעלות את התפילה שלו להתפתחות. זה מוטל עליו. ואז הוא יפסל מעצמו את הצורה הנכונה.

כוח התנגדות אחד יתפוס בו מאחור וימשוך אותו אחורנית, בדומה לאישה שאינה משחררת את בעלה ואינה נותנת לו להתפתח. וכוח אחר יסתיר לו את חשיבות המטרה שמקדימה, את גדלות הבורא.

אנחנו צריכים להרגיש שישנה התנגדות משני הצדדים, ולעבוד בצורה נכונה כנגד שניהם. זה כמו רכבת שמעבירה משא כבד, כשבראשה עומד קטר אחד שמושך את הרכבת קדימה, ובסוף ישנו עוד קטר שדוחף את הקרונות מאחור. וכך מצליחים להעביר את כל הרכבת הזאת בזכות שני הכוחות: הכוח הדוחף מאחור והכוח הדוחף מלפנים, שמתאחדים לכוח אחד.

לכן, גם פרעה שמרחיק ממך את המטרה או מסתיר אותה, כשאומר שהבורא אינו חשוב, וכן כל הרשעים האחרים שמושכים אותך אחורנית – כל אלה הם כוחות שעוזרים לך, מלאכיו הנאמנים של הבורא.

אם האדם מבין שכל מה שקורה איתו נשלח על ידי הבורא, אז הוא רואה בכל ההתגלויות השליליות את קולו של הבורא שפונה אליו. הדבר דומה למכשולים שאנחנו מציבים בפני ילדים קטנים, כדי שהם יוכלו ללמוד מתוך ההתגברות עליהם.

נעים לנו לראות כיצד הילד מתאמץ ומשיג הצלחה קטנה, על אף שהיה לו קשה. ואפילו אם לא הצליח לו, גם זה לא נורא. הוא בכל מקרה לומד. וכך גם אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו, ולהבין שדווקא בזכות התרגילים עם הכוחות שיוצרים לנו הפרעות מלפנים ומאחור, אנחנו מתקדמים.

נשאלת השאלה: מי הכביד את לב פרעה? – ודאי שהבורא! הרי הוא בעצמו אומר את זה: "בוא אל פרעה, כי אני הכבדתי את ליבו!". כל זה כתוב ממש כך, בצורה ישירה ומפורשת.

והעיקר זה שתשרה בקבוצה דעה כזאת, וכל אחד, ברגע שבו מגיעה אליו ההפרעה, לא יחשוב אף לא לרגע על משהו אחר, אלא יקבל אותה בצורה נכונה. ואז, נוכל להיות חזקים ויעילים ולהתגבר מייד, באמצעות התפילה, על ההפרעות שיגיעו אלינו בתדירות גבוהה. אנחנו נבין שהבורא הכביד עכשיו את לב פרעה, ולכן הוא צריך לתת לנו את הכוח לעמוד בפני הפּרעה הזה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש 16.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לְפַסֵל לעצמנו את הנשמה
אימון תחת הדרכת הבורא
המכות האחרונות של פרעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest