מי הוא אדוננו?

ידיעה: הגנים קובעים עבורנו הכול! הם מוצאים עבורנו את השותף הטוב ביותר לחיים כדי שנוכל לשכפל את עצמינו לצאצאים בריאים. הבדיקה הבלתי מודעת של ה- DNA לצורך מידת ההתאמה בינינו מתרחשת עוד כשאנחנו מחליפים רוק בנשיקה הראשונה. הגנים בוחרים עבורנו גם את החברים: לחברים יש 1% של גנים משותפים, כמו אצל קרובי משפחה בדור חמישי.

אנשים מעדיפים להתרועע עם אלה שאיתם יש להם את אותה תפיסה של ריח, אך חסינות שונה (כדי שלא כולם יחלו בבת אחת). הגנים בוחרים לעצמם את הסביבה המתאימה להתפשטותם – הם דוחפים אותנו לחברה מסוימת. תכונות האופי של האדם, זאת תוצאת העבודה של הגנים.

חיידקים יכולים לשחרר חומרים פסיכו-אקטיביים אשר מגבירים הרגשות דתיות. טריליוני חיידקים שחיים בתוכנו, משתמשים בגוף האדם אך ורק באינטרסים שלהם. בגוף האדם חיים 3,000 מינים של חיידקים. רובם מאכלסים את מערכת העיכול, ניזונים מאותו המזון, ויש להם העדפות טעם משלהם.

אם הרכב המזון – היחס של החלבונים, הפחמימות וחומרים מזינים אחרים, מתאים להתפתחות של החיידק, הוא מעודד את הפונדקאי שלו על ידי כך שמשחרר חומרים כימיים המשפרים את המצב הבריאותי של האדם. ואם הרכב המזון אינו לטעמו של החיידק, הוא משחרר רעלים, ובכך החיידקים מעצבים את חוש הטעם שלנו וקובעים את התזונה שלנו.

הפעילות של המוח תלויה בארבעים גנים ומופעלת על ידי חיידקים.

בכפית של מים ישנם חמישה מיליוני חיידקים וחמישים מיליוני וירוסים. החיידקים מהווים 80% של הביומסה (מסה) הכוללת של כדור הארץ. כל הביוספרה כולה, היא מערכת להחלפת גנים בין מיקרו אורגניזמים שונים.

הטפילים פוגעים בעצים, בפרחים, בבעלי חיים, בכל יצור חי. אם התנהגותו של הנושא היא שונה מהרגיל, אם הוא מעמיד את עצמו בסיכון – הסיבה היא הטפיל, ששולט בפעולות הנושא על ידי כימיקלים שונים.

תולעת שטוחה כל כך להוטה לצאת מגופו של העכבר לגופו של שועל, שזה הופך את העכבר לטרף עבור כל טורף בצורה איטית, אך בטוחה. הנמטודות (תולעים) צובעות את הנמלים כפירות יער אדומים, הפינוק האהוב על הציפורים, שלתוכן התולעת רוצה לעבור.

הטוקסופלזמה (Toxoplasma) ראשית מתגוררת במכרסמים, מהם היא עוברת לחתולים, ומשם לאדם. אנשים הנגועים בטוקסופלזמוזיס בולטים בהתנהגות שלהם: לעתים קרובות הם מאבדים את השליטה העצמית, לא מסוגלים להשתחרר מדאגה. בנוסף, הטוקסופלזמה מאיטה את זמן התגובה של האדם. לכן, חלק מהאנשים מעדיפים הרפתקה, אדרנלין וחיפושים נצחיים, בעוד שהאחרים מסתפקים בשלט של הטלוויזיה.

נוירונים. האדם מקבל החלטה מאוחר יותר, מההחלטה שמתקבלת על ידי נוירונים. המוח לבד מחליט כיצד לפעול. הבחירה המודעת של צורת ההתנהגות, זו רק אשליה שמסתירה את התהליכים האמיתיים המתרחשים במוח האדם ללא קשר אליו עצמו. קבלת החלטה, זו השגת הסף בפעילות של נוירונים מסוימים, שמאותתים לקליפת המוח המוטורי על השקת ההתנהגות הרציונלית או הרגשית.

מוליכי העצבים. הנוירונים קובעים את הרצונות שלנו. המקור של תחושות שונות הוא מוליכי העצבים – חומרים כימיקלים המספקים העברת זרם חשמלי לסינפסות אשר מחברות בין תאי עצב.

הרגשת השמחה תלויה בכמות הסרוטונין ברקמת המוח, ודיכאון – זאת תוצאה של מחסור בחומר הזה. מוליך עצבי אחר, דופמין, גורם לנו להשתוקק לאוכל ומין, ולא למטרות גבוהות. ככל שרמת הדופמין גבוהה יותר, כך המערכת של "שכר ועונש" מפותחת יותר.

המוליך העצבי המעורר, הנוראדרנלין, משפיע על ההתנהגות שלנו. בנוראדרנלין תלויה יכולת הריכוז שלנו, רמת האנרגיה, המוטיבציה לפעולה, הרוגע, הזיכרון, מצב הרוח הטוב וההתנהגות שלנו בעת סכנה. הגילוי של מוליכי עצבים מוביל אותנו למסקנה שאנחנו לא אדונים על הרגשות שלנו.

התייחסותי: חכמת הקבלה מסבירה את הכול בצורה פשוטה: יש לנו חופש בחירה, כל מה שקורה אינו תלוי ברצון שלנו, אנו נאלצים לעשות כל דבר, גם אם נראה לנו שזה רצוננו.

שיתוף הפעולה בין הכוחות העליונים שנסתרים מאיתנו מנהל את החומרים הביולוגיים בגופנו ומעורר בנו רצונות, מחשבות, החלטות ופעולות.

חופש הבחירה ניתן רק כדי לאפשר את האצת ההתפתחות הרוחנית האישית. חכמת הקבלה מסבירה כיצד אנחנו יכולים לממש אותו. בכל שאר הדברים אנחנו תמיד נישאר באשליה של בחירה חופשית בהחלטות ובפעולות. וזאת על אף העובדה שהמדע ימשיך להוכיח לנו עד כמה אנחנו לא בעלי חופש פעולה.

באופן כללי, חכמת הקבלה מגדירה את החיים שלנו כקיום ברמת החי, ורמת האדם, זאת רק ההתפתחות הרוחנית שלנו בכיוון של השתוות עם הבורא.

ידיעות קודמות בנושא:
מה זה חופש בחירה?
גֵנים שגורמים לחיות באחווה
חופש או אשליית החופש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest