מי אשם בחטאו של אדם?

תשובתי: גילוי הרע נקרא חטאו של אדם. אבל למעשה זה לא חטא, כי הבורא בעצמו אומר שברא את היצר הרע. כלומר אדם לא חטא, אלא רק גילה את החטא, את הרע של הטבע האגואיסטי שלו.

מלכתחילה נבראנו עם טבע כזה, כדי שתהיה לנו ההזדמנות להתעלות מעליו ומהרע הזה להכיר את הטוב, את הבורא. אי אפשר לגלות את זה ללא זה: "כיתרון האור מן החושך".

בשנה החדשה (בראש השנה) אנחנו חוגגים את ההזדמנות לעלות ולהשיג את הכוח העליון, את הבורא, להפוך להיות "אדם", כלומר להיות אדם הדומה לו. וזה בכוחו של כל אחד, כי אדם היה פשוט הראשון שעשה זאת. כמו שנאמר: "כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם", "כי ביתי בית תפלה יקרא לכל העמים". לכן אדם זוהי דמות, השייכת לכל האנושות.

אם בחג הזה אנחנו עושים חשבון נכון על השנה שעברה, אז מבררים שעדיין לא השגנו את התיקון, ולא עלינו עם כל האנושות לפסגת הקיום שלנו, לעולם הרוחני, למדרגה של הידמות לכוח העליון, הנצחי והשלם. ועל זה אנחנו מבקשים סליחה, כלומר דנים את עצמנו על כך שיכולנו לגלות את היצר הרע שלנו ולתקנו, להתעלות מעליו ולהתאחד בינינו, אבל לא עשינו זאת. לכן אנחנו מבקשים בשנה שמתחילה לתת לנו כוחות שמאפשרים לתקן את עצמנו ולהגיע למטרת הבריאה.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 6.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest