דף הבית / המשבר ופתרונו / מיתוס של קומוניזם אוטומטי

מיתוס של קומוניזם אוטומטי

קראתי שקומוניזם אוטומטי, לפי דעתם של המצדדים בו, יאפשר לבנות חברה בה כל העבודה הקשה תיפול על כתפי המכונות, ואילו האדם ייהנה משפע ועושר, ויקרא רק בספרי היסטוריה מהי העבודה.

בהתפתחות הקפיטליסטית קיימת מגמה שמכוונת לאוטומציה של העבודה, ואם לוקחים את זה בחשבון, אפשר לקדם פתרון אוטופי שאוטומציה טוטאלית ומעבר של כל הנכסים האוטומטיים לבעלות ציבורית, יובילו אותנו לסדר חדש. העידן המודרני, שמכניס במהירות רבה שינויים לחיינו, מאפשר קינון של חברה פוסט-עבודה, בה המכונות מבצעות את כל העבודה למען בני האדם ללא מטרות רווח. יישארו עבודות וצרכים אחדים, בהם יהיה קשה ומסובך להחליף את האדם, וזמן העבודה יצומצם ל-10 שעות שבועיות. לעובדים יהיו מובטחים מגורים, השכלה, תשלום סוציאלי, בריאות וכדומה.

האידיאולוגיה של הקומוניזם האוטומטי התעוררה על סמך מספר רב של תהליכים ומגמות שנצפו. קצב ההתפתחות של הטכנולוגיות באמת הולך ומואץ, אבל יחד עם זאת השכר אינו משתנה, ומקומות עבודה הולכים ומצטמצמים באופן משמעותי. נתונים שהתקבלו על תעסוקה בבריטניה מראים שעידן הרובוטים כבר מתחיל, ולפי הערכת מומחים כבר 35% ממקומות העבודה הקיימים יכולים לעבור לאוטומציה.

אני חושב שהכול יכול היה להיות טוב ואפילו נפלא, אם גם אנחנו היינו רובוטים ולא בני אדם שנוצרו מאגו ולא מברזל וסיליקון. האגו לא יאפשר לנו ליהנות מהחיים, זה מה שאנחנו רואים בכל מה שנעשה: כל מה שנעשה בכוונה טובה, הופך להיות עבורנו לרע. כך הרי גם נאמר: "בראתי יצר רע (האגו), בראתי תורה תבלין (לתיקון האגו)". כלומר רק כשמתקנים את הטבע שלנו, משיגים את המצב הטוב, וזה צריך להיות מותאם למחשבת הבריאה שלנו. לכן שום רובוטים לא יעזרו לנו להקל על החיים שלנו, אנחנו מכָלים אותם כל יום על ידי חוסר הרצון שלנו לקיים את התנאי הזה של הבריאה שלנו.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest