דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מיסטיקה וכוח החיים

מיסטיקה וכוח החיים

שאלה:אנשים חדשים מפחדים מהמילה "אור" בחכמת הקבלה, נדמה להם שזה משהו מיסטי.

תשובתי: האור העליון זה כוח החיים, הכוח המחייה. בדומה לאור השמש שבו תלויים כל החיים והבריאות שלנו. לכן הכוח העליון גם כן נקרא אור. כמו שאור השמש מביא לנו חיים גשמיים, כך האור העליון מביא לנו חיים רוחניים.

כל המערכת הפועלת בעולם הזה: שמש, ירח, כדור הארץ – תואמים לעבודת עולם האצילות, מאיפה שבאים אלינו פעולות והשפעות ואיפה שאור החכמה מתלבש באור הבינה ובצורה כזאת מגיע אל הנשמות. לכן פרצופים רוחניים נקראים במילים אלו בהתאם ל"שׂפת הענפים". האור העליון מביא חיים, בדיוק כמו אור השמש. אך אנחנו בעולם הזה לא חיים באור אמיתי, אלא רק באור המחייה את החומר החלבוני שלנו שמחזיק ותומך בתוכנו את חילוף החומרים ונותן לנו להחזיק איכשהו מעמד במשך 70 שנה.

אנחנו רוצים את אור החיים האמיתי, המאיר את הנשמה והמסוגל להחזיק בה חיים מלאים, מושלמים ונצחיים. חכמת הקבלה – השיטה להמשכת האור, וכאשר האדם מקבל את האור, זה נקרא חכמת הקבלה שמחייה את אלו שברשותם היא נמצאת. כל החיים שלנו נובעים מתוך אור החכמה. אור החסדים זה תיקון, והאדם נברא באופן שהוא צמא ומשתוקק לקבל מילוי על ידי אור החכמה. לכן חכמת הקבלה נושׂאת כזה שם (החכמה לקבל), היא הרי מלמדת כיצד לקבל אור חכמה. אסור לקבלו בצורה ישירה, אלא רק בתוך אוד החסדים. לכן אנחנו לומדים כיצד להלביש את אור החכמה לתוך אור החסדים ולהיות מסוגלים לקבל את כל האור.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה ומהותה", 18.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
רוצים אור!
להתחבר עם מקור האור
חכמת הקבלה של האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest