דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / מיסטיקה או היעדר חושים?

מיסטיקה או היעדר חושים?

שאלה: מייסד ההומיאופתיה, הנמן, כתב את הספר "האורגנון", שגורלו דומה מאוד לגורלו של ספר הזוהר. לאחר מותו של הנמן, המהדורה האחרונה והשלמה ביותר נשמרה לאורך זמן בעליית הגג של ביתו. ורק לאחר שנים רבות, אחד מניניו מצא והוציא אותה לאור. לתוך מהדורה זו הנמן הכניס את יסודות הנשמה או הרוחניות. הוא אבי ההומיאופתיה, לפניו אף אחד לא דיבר על כך. כיצד אתה יכול להגדיר את המושג הזה, שהוא כביכול בעל משמעות מיסטית?

תשובתי: ההומיאופתיה מפעילה כוחות שאנחנו לא מרגישים אותם, אף על פי שהם מועברים על נשאים חומריים, אך לא ניתן להבחין בהם ולמדוד אותם. אם תיקחו תרופה הומיאופתית, לא תגלו בה כלום מלבד הנשא, לדוגמא הסוכר. לכן ניתן להבין מדוע היחס להשפעות מסוג זה הוא מיסטי.

אולם למעשה, אין בכך שום דבר מיסטי. העניין הוא, שאין לנו מכשירים שבעזרתם היינו יכולים לקבוע מהי האנרגיה שנמצאת בנשא.

אם אני לוקח תרופה כימית רגילה, אני יכול לקבוע בכל מעבדה ממה היא מורכבת. ובתרופה ההומיאופתית כל נשא יכול להוות את החומר, חתיכת עץ לדוגמה, ועל אף שאין בו שום "כימיה", אם אני אמצוץ אותו, או אפילו אגע בו, אני אקבל ממנו את האנרגיה הפנימית שלו שתשפיע עליי.

בכך טמון תהליך "מיסטי" מסוים: אני מקבל אנרגיה ממגע עם הנשא שלה. ההשפעה הזאת יכולה להיות מועברת דרך מגע, עצבים, בצורה הטובה ביותר דרך קצות העצבים מעל הלשון.

אנחנו מהווים מערכת עצומה, מחשב ענק, שכל איבר שלו עובד לפי תדרים מסוימים, והתרופה ההומיאופתית משפיעה על האיברים הללו.

אבל בעיקרון כשאנחנו מדברים על כל הגוף, שאיברים בודדים שלו נמצאים בשיתוף פעולה זה עם זה וכל תא יודע את כל מה שקורה עם כל אחד מהם, אז צריכים לתאר את כל זה כמערכת אחת הקשורה בקשר הדדי, הקיימת בתדרים, בגלים ונמצאת בהדדיות מוחלטת בתוכה.

מתוך שיחה מס' 2 על "רפואת העתיד", 07.04.2013

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest