דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / מיני מודל של הבריאה

מיני מודל של הבריאה

שאלה: בספר הזוהר נאמר: "אשרי הוא האדם הנמצא מאלו עשרה הראשונים בבית הכנסת, משום שבהם נשלם מה שנשלם, דהיינו העדה, שאינו פחות מעשרה. כי כל העשרה הם כאיברים של גוף אחד, שבהם שורה השכינה". ורק אחר כך נעשה התיקון של כל האסיפה. כמו שנאמר: "ברוב עם, הדרת מלך". ולכן העם, שמגיע לאחר עשרה הראשונים, שייך לתיקון הגוף, כלומר לתיקון  האסיפה. מה זה אומר "עשרה הראשונים", שאחריהם הולך כל העם?

תשובתי: כל מבנה רוחני מורכב מעשר ספירות, לא יותר ולא פחות. כשאוספים יחד עשר תכונות שונות, אנחנו יוצרים מיני מודל של כל הבריאה, כולל אותו החלק שאנחנו אפילו לא מכירים ולא מתארים לעצמנו מה הוא.

העניין הוא שיש לנו עסק לא רק עם העולם הקטן שלנו, למרות שבעצם איננו יודעים עליו דבר ואיננו יכולים להשיג אותו עד סופו, שלא לדבר על הבריאה הענקית שכוללת בתוכה את כל העולמות. לכן לדון על עולמות עליונים, שכל אחד מהם פי מיליארדי מיליארדים פעמים גדול יותר מהעולם שלנו, זה משהו שלא ניתן לתאר ולהעלות על הדעת.

אבל אם נבנה קהילה מעשרה אנשים שמשלימים זה את זה, אז ה"לא יתואר הזה", למרבה המזל, יושג בקלות רבה. ברגע שהם מתקשרים זה עם זה, אז מתחיל לפעול עליהם הכוח הכללי שכולל בתוכו את כל העולמות, והוא נקרא האור העליון או הבורא. כשעושים ניסיונות להתקשר בהרמוניה, בהשפעה הדדית ובהשלמה הדדית לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך", אז אנחנו מיד מחייבים את הכוח העליון לפעול ולהשפיע על המאמצים שלנו לפי חוק של השתוות הצורה. במידת המאמצים הללו הוא מתחיל להשפיע עלינו ולעזור להתאחד.

כשאנחנו מתקשרים בינינו למערכת אחת, אנחנו מתחילים להרגיש בה כל תנועה שמתרחשת בינינו: אחד כלפי השני, כלפי השלישי וכולי, ובאופן כזה אנחנו פועלים בשיתוף פעולה הדדי זה עם זה. ופתאום, כמו במעבדה, אנחנו מתחילים לגלות כוחות, תכונות של הבריאה העצומה, כולל כל העולמות העליונים שעכשיו אין לנו שמץ של מושג עליהם. פתאום מתגלות לנו חמש דרגות שכל אחת מהן מתחלקת לתת דרגות ועוד תת דרגות ועוד. באיחוד של עשרה אנשים (מניין) שמקושרים ביניהם בקשרים של השפעה ואהבה מלאה, אפשר לחקור את כל הבריאה כולה. הקשר הזה מספיק, ואין יותר צורך בדבר. כך אנחנו מתחילים להשיג את כל הבריאה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 21.1.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest