דף הבית / אהבה / מין זה חשוב

מין זה חשוב

שאלה מה Facebook: מדוע נושא המין והיחסים ההדדיים בין המינים כל כך מעסיק את בני האדם? יש תחושה שזה הדבר היחיד שמעניין אותם בחיים?

תשובתי: אומרים: "אהבה ורעב מנהלים את העולם". אם הרעב כבר לא מנהל את העולם, מפני שלמעשה יש אוכל לכולם, אז מה שנשאר זו אהבה שיכולה למלא את האדם. הרצון של האדם זה רצון ליהנות, הוא היסוד של קיומו, כך אנחנו מתוכנתים. אם אפשר היה לנתק את התוכנה הזו שבתוכנו, העולם היה משתנה לחלוטין. רדיו, טלוויזיה, ספורט, אמנות, מדעים, כל דבר, היה הופך להיות אחר. מין, זו ההשתוקקות הגדולה ביותר של האדם. אנחנו אפילו לא מתארים לעצמנו עד כמה אנו פועלים בתת מודע, בכל דבר בצורה מינית. כל מה שאנחנו עושים, נובע מתוך יחס מיני פנימי, זה היסוד של ההתנהגות שלנו. מה גם שלא מדובר על סתם סקס בצורה שבה אנחנו מבינים אותו, כזיווג בהמי, אלא מדובר על השתוקקות למילוי עצמי בעזרת משהו מנוגד, כמו שפלוס משתוקק למינוס. כל כיווני המחשבה של האדם, הם מיניים לחלוטין.

מה הכוונה מין (סקס)? מצד אחד קיים רצון, צורך, (אפילו במזון), ומצד שני מילוי. בחכמת הקבלה זה מין, זיווג דהכאה. לכן, הכול תלוי באיזו דרגה בוחנים את המושג הזה. בדרגה הפיזיולוגית של גופים בהמיים, אנחנו מכנים זאת מין (סקס), ואילו בדרגות נמוכות יותר (דומם וצומח) או בדרגות גבוהות יותר (רוחניות), זה נקרא זיווג. אם אדם שהוא בור בחכמת הקבלה מתחיל לקרוא את ספרי הקבלה, הוא נתקל במונחים מיניים רבים כמו: זיווג, נשיקה עליונה, נשיקה תחתונה. ממש "קאמה סוטרה".

דווקא מפני שהמין מהווה יסוד של הרצון, אז בחכמת הקבלה מדובר על כך בשפה ישירה מאוד, מדויקת ונכונה. אם רוצים רומן מיני טוב, אפשר לקרוא את "תלמוד עשר הספירות".

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.12.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest