דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מילוי בריקנות מלאה

מילוי בריקנות מלאה

שאלה: למה הכוונה, להכין את עצמי לריקנות תמידית ולהרגשת מילוי מזה?

תשובתי: יש תיקון הכלים ומילוי הכלים. הכול מתרחש בתוך האדם: אני צריך להכין את הכלי שלי כדי לקבל את כל מה שיש לי כטוב, ושאני לא זקוק יותר לכלום.

כל מה שיש לי אני מקבל מלמעלה, מהבורא, מאין עוד מלבדו. לכן אני צריך להשתוקק לזה שיהיה לי טוב רק מזה שאני מקבל ממנו. זה נקרא "טהרת הכלים", דרגת "בינה", "חפץ חסד". הרצון לקבל שלי מתוקן בכזאת מידה, שלא דורש כלום לעצמו חוץ מהרגשת קשר עם הבורא, שזה מה שממלא אותו לגמרי.

לא נוגע בי שום מצב שיכול לבוא מהטוב ביותר ועד הגרוע ביותר, כל ריקנות נוראה וכל מיני מצבים קיצוניים, מפני שאני נמצא למעלה מהכלי שלי, עם "מסך" ו"אור חוזר".

אם אני דבוק בזה שהכול בא מהבורא, אז אני לגמרי מסכים עם כל מצב: בכל השׂכל ובכל עומק הלב, בכל החשבונות, הרצונות, הכוונות והרגשות. זו נקראת דרגה של השפעה חלוטה, "חפץ חסד", התיקון ההכרחי הראשון של הרצון לקבל שאחריו כבר אפשר להגיע להשפעה לבורא. זה מעין ניקוי מהאגו שלי.

אם המצב בא מהבורא ואני נמצא בעולם שכולו מנוהל על ידי הכוח העליון, אז לא חשוב לי מה אני מרגיש בתוך הרצון לקבל שלי. אם זה נשלח על ידי הכוח העליון, אז זה טוב. ולכן אני רגוע.

אני לא עושה את עצמי צבוע ולא לוחץ על עצמי, אלא אני נמצא בכזה מצב של תיקון שבאמת כך מרגיש. במוח ובלב שלי יכול להתרחש כל מה שרק אפשר, ואילו אני רוצה רק להיות דבוק לנקודה אחת, למחשבה שזה בא מהבורא.

ולכן על פני כל האירועים שיכולים להיות: מלחמות, בעיות, פחדים, חרדות, התנגשויות, התפרצויות, באירועים הכי גרועים והכי טובים, אני נמצא בהשפעה ממש, ב"חפץ חסד", מתוך הידיעה שזה בא מהבורא, והיא מספיקה כדי לכסות על כל ההרגשות בתוך הרצון לקבל שלי.

לתיקון כזה נחוץ מאור המחזיר למוטב חזק מאוד, שמגיע מלמעלה, "אור חכמה" שמשפיע על הרצון לקבל ומעלה אותו ל"כלי דבינה", רק שבינתיים הוא מאיר בצורה נסתרת, בצורה של "אור מקיף".

מתוך שיעור על אגרת מ"ג של בעל הסולם, 19.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עד שה"רע" לא ייראה כטוב…
חיסרון ומילוי
בקשו מהבורא שלמות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest