דף הבית / קבלה ומדע / מיהו נזר הבריאה?

מיהו נזר הבריאה?

קראתי מחקר שמדבר על כך שאנחנו מורכבים מ-90% בקטריות. כשבוחנים את העור במיקרוסקופ, מגלים קהילות שלמות של מיקרו אורגניזמים, הדבר נכון גם לאיברים הפנימיים.

הדימוי על סטריליות של בני אדם התיישן, ואילו החיים שלנו מתקיימים בסימביוזה (חיי שיתוף של יצורים) עם כל מיני מינים ביולוגיים שונים.

המעיים שלנו מכילים הרבה מאוד חיידקים, שמשקלם הכולל מגיע ל- 3 קילוגרם. השילוב של בקטריות והאדם, מהווה בפני עצמו טריליוני תאים ורק 10% מתוכם הם של בני אדם.

הגנום של האדם (גנום זה סכום של חומר תורשתי שנמצא בתא האדם) מורכב מ- 22,000 שרשראות שמצפינות חלבונים, והחיידקים מעורבים בעוד שמונה מיליון שרשראות בקטריאליות, שכל אחת מהן היא ייחודית.

התפקיד של הבקטריה בגוף האדם הוא בביצוע העבודה העיקרית להפקת אנרגיה ממצרכי מזון, ובמקרה של זיהום חיצוני, נדבקים גם האדם וגם הבקטריות של הגוף, והם מתנגדים לזיהום ונלחמים בו ביחד.

כל סנטימטר של העור שלנו מכיל קרוב למיליון מיקרו אורגניזמים, שפועלים נגד החדירה של אורחים לא רצויים. לא רק שהצמחייה הבקטריאלית שבתוך האדם גדלה יחד עם הגוף, אלא גם מהווה את המגן מהשפעה של רעלים, וירוסים ופתוגנים (פתוגנים בדרך כלל זה חיידקים).

כידוע, הגנום של האדם מועבר על ידי ההורים בזמן ההתעברות, ואינו ניתן לשינוי, ואילו הבקטריות והחיידקים נרכשים וההרכב שלהם יכול להשתנות. זה נותן סיבה לחשוב, שניהול של הצמחייה יאפשר לאדם לשמור על הבריאות. סוג חדש של ריפוי שמוצע על ידי המדענים, תלוי בפענוח של הקשרים התקשורתיים של הבקטריות, שחלק מהם כבר נחקר וידוע.

תגובתי: מבחינה גופנית אנחנו בעלי חיים, ואילו לדבר על האדם אפשר רק במובן הרוחני, אם אנחנו משיגים אותו. ועד שלא נעלה מדרגת ה"חי" לדרגת ה"אדם", אז גם במובן הגופני וגם במובן המוסרי, בכל המובנים, אנחנו בעלי חיים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest