דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מטרת החיים היא מימוש עצמי רוחני

מטרת החיים היא מימוש עצמי רוחני

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 5

שאלה: על ידי לימוד חכמת הקבלה, אנחנו, מ"אומות העולם" הופכים להיות "ישראל". ואם אני מבין נכון, על ידי הגילוי של הרוחניות, אנחנו רוכשים ייסורים יותר גדולים מאשר "אומות העולם", או שאנחנו מבינים את הקשר של סיבה ומסובב?

תשובתי: יש לי הרבה חברים מבית הספר, מהאוניברסיטה, שאיתם אני לפעמים שומר על קשר. אלה הם אנשים מפותחים, משכילים, נורמליים, אבל הם לא מבינים אותי. אני בשום פנים ואופן לא מזלזל באף אחד מהם, להיפך, אני מעריך ואוהב אותם, אלא פשוט אנחנו בני אדם שונים.

לכן אנחנו לא יכולים להעריך את עצמנו ביחס לאחרים. למישהו קל יותר, למישהו קשה יותר, לכל אחד גורל משלו. הדבר היחיד שהאדם צריך לעשות, זה לממש את עצמו כפי שהוא.

לא כדאי לקנא באף אחד, שכביכול התמזל מזלו, תראו איזה עשיר הוא. וזה בטלן, אבל הכול בא לו בקלות. והשלישי נולד עם "כפית זהב בפה". זה לא יעזור. זה רק מצביע על העובדה, שאתה פשוט לא יכול לממש את עצמך. צריך ללמוד לעשות זאת!

תיקח את הרצון, ההשתוקקות, התכונה הכי אמיתית ועתיקה, ותתחיל להיות אתה עצמך. אתה תראה, שזה הדבר הטוב ביותר שרק יכול להיות. ספק אם אתה תהיה מאושר, אם תתחלף עם מישהו במקומות. רק על ידי מימוש עצמי, בזה שתהיה דומה לבורא, אתה תמלא את עצמך לגמרי.

מה שנוגע להתקדמות קדימה, אז ככל שהאדם מתקדם יותר, כך מופיעים בו חללים גדולים יותר. אבל החללים הללו מתמלאים בהשגה, בהרגשת נצחיות, שלמות, חיי נצח, הרגשת אין סופיות. האדם רואה את כל הבריאה מסופה ועד סופה.

ואילו אדם רגיל בעולם שלנו, נניח רועה צאן, מטייל עם הפרות בשדה, שורק להנאתו, הכול אצלו טוב: הוא חי, בריא, אין לו דאגות בראש. אפשר לקנא בו?! כן, וודאי. אבל לקנא במה? עד לאיזה רגע? הרי בסופו של דבר, יגיע מצב שגם הוא יצטרך לממש את התוכנית שלו.

לכן לא צריך לחשוב על הייסורים. תממש את עצמך! אחרת יוצא, שאתה מקלל את הבורא על זה שהוא ברא אותך. מה יכול להיות גרוע מזה?

לכן, אנחנו נודה לו!

מתוך שיעור מס' 5 בכנס בנובוסיבירסק, 09.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
החיים הם טובים, אם אתה מבין את משמעותם 
למה אני לא הנסיך וויליאם?
על פרשת דרכים

One comment

  1. מדהים – תודה על התשובה

    חן חן

    רחלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest