דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מטרת החיים, היא הציר של הכול

מטרת החיים, היא הציר של הכול

שאלה: המטרות המופצות בסביבה הרחבה, משפיעות עליי הרבה יותר חזק מאשר המטרה שמציב המקובל ושאותה מנסה הקבוצה להעביר לי. מה לעשות עם הסתירה הזאת?

תשובתי: יש לי מטרה שלמענה אני חי. אם לא היא, אז הייתי חי חיים "בהמיים", אני קיים מפני שאני לא יכול למות, ולסירוגין ממלא את עצמי ב"באוכל בהמי".

אבל לא, יש לי את מטרת החיים, ועל זה אני צריך להינעל בעזרת הקבוצה, לסדר הכול כך, שרק למטרה הזאת אני מכוון. וכל יתר הפעולות שלי נעשות בהתאם למטרת החיים.

ומטרת החיים היא גילוי הבורא, שזו הדבקות עימו. המטרה הזאת מושגת על ידי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך", באמצעות חיבור בקבוצה. ורק לזה אני צריך להימשך ובזה להיות דבוק בלבד.

למעשה, אנחנו מדברים על מבנה של ה"פרצופים הרוחניים" ש"מוכנסים" זה בתוך זה בתוך זה. הציר (היסוד) של הכול, זו מטרת החיים. כדי להשיג את מטרת החיים, אני צריך שתהיה קבוצה. כדי לחזק את הקבוצה, אני צריך שתהיה הפצה. לפיכך אני צריך שיהיה כל העולם הזה, או "אומות העולם".

אבל העיקר בשבילי, זו מטרת החיים, בעוד שכל היתר הם מרכיבים הכרחיים הדרושים כדי להשיג אותה. ואם לא המטרה, אז אני לא לוקח אותם. אני עושה ומשתמש רק במה שעוזר לי בדרך אל המטרה.

בהתאם לזה, אני צריך מהקבוצה רק מה שטוב להשגת המטרה, ולכן הקבוצה כולה צריכה לממש לי את המטרה. לכן נאמר, "הבוחר כל פעם בסביבה טובה יותר", אני משנה את הקבוצה, כל פעם אני לוקח ממנה דברים הדרושים לי להשגת המטרה.

התהליך הוא דינאמי: ההפצה גם כל הזמן משתנה, בהתאם לכמה שאנחנו צריכים לחזק את הקבוצה כדי למצוא במרכזה את הכוח המשותף ולגלות את הבורא. אבל כדי לגלות את הבורא במרכז הקבוצה, על ידי כוח הערבות שבקבוצה ועל ידי ההפצה הנכונה, אני צריך לצאת לעולם הרחב, לקבל מהאנשים חסרונות, התחייבויות, פחדים וחרדות, כדי שהם ילחצו עליי ויחייבו אותי לפעול. אז אני מגיע לדרישה הנכונה ואז אני מגלה את הבורא.

כל המרכיבים האלה הכרחיים בדרך, חוץ מהעולם החיצוני כמו שהוא, ההפצה שאנחנו עושים בו מספיקה. יש לנו שלוש דרגות – הבורא במרכז הקבוצה, הקבוצה עצמה בערבות, אני בקבוצה וההפצה. זוהי הסכימה הנכונה הידועה לנו: תחתון, עליון ועלי עליון. או, פנימי, אמצעי וחיצון.

מטרת החיים, היא הציר של הכול

מתוך שיעור על המאמר "מצווה אחת" של בעל הסולם, 01.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
החיים ניתנו להשגת הבורא שלהם
מטרה שמצלצלת באוויר
המטרות שונות, הכיוון משותף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest