דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מטעויות של מי ללמוד?

מטעויות של מי ללמוד?

אני סבור, שהקבוצות צריכות בראש ובראשונה להתייעץ איתנו, להסביר את הבעיות שלהן לקואורדינטורים שלנו, לאלה שמנהלים אותם.

הן צריכות להבין שנצבר אצלנו ניסיון רב. אנחנו, בשום פנים ואופן, לא מחשיבים אותן לקטנות או לכאלה שלא יודעות, אבל העניין הוא שבכל זאת "אין חכם כבעל ניסיון". אנחנו כבר עברנו את כל זה ואין כל צורך להתפרץ לדלת פתוחה. לא צריך לקלקל את היחסים ולפגר אחר התנועה קדימה רק מפני שאתם לא רוצים להתייעץ!

להיפך, צריך לשאול כמו ילד קטן. הוא רוצה שיראו לו, יסבירו לו, יעזרו והעיקר, שהכול יהיה מהר. תלמדו מילדים קטנים, תלמדו מהטבע. הטבע מפתח אותנו בדרגות של דומם, צומח וחי, ואילו בדרגת ה"אדם" אנחנו צריכים להתפתח בעצמנו. אבל צריך ללמוד מאותן הדרגות הנמוכות, שבהן הטבע, כלומר הבורא, מראה לנו בבירור באיזה אופן לפעול. ולכן אני תמיד נותן דוגמה של ילדים קטנים.

תלמדו מהם. לילד לא חשוב, אם הוא יצליח לקחת מלמעלה איזה צעצוע או שאתה תביא לו, העיקר הוא שהצעצוע יהיה בידיים שלו כמה שיותר מהר. לא משנה לו אם אתה תנזוף, תגער בו על משהו, הוא רוצה, והוא בכל מקרה ימשיך בשלו, יגלה נחישות. העיקר, זה ללכת קדימה, העיקר זו התוצאה.

ולכן אני מאוד מבקש מכם וממליץ בכל תוקף, בשום פנים ואופן אל תסתירו שום דבר מכל מה שקורה אצלכם. אפשר לפתור את זה מהר מאוד. אבל האגו שלכם כל הזמן דוחף אתכם להסתיר משהו, לפתור לבד. לא צריך!

בחכמת הקבלה, ובכלל בתנועה הרוחנית שלנו, העיקר זה פתיחות. אתם רואים שאני לא מסתיר שום דבר ולא מתבייש משום דבר. להיפך. אדם צריך ללמוד. שילמד ממך ומהטעויות שלך. הוא לא יעשה אותן, זה רק לתועלתך.

מתוך שיעור יסודות הקבלה, "סיביר מאחדת את העולם", 11.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
במקום ששורה אהבה, אין מקום לשאלות!
קבוצה המכוונת את עצמה למטרה בעצמה
בומרנג תמיד יחזור אליך חזרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest