דף הבית / אהבה / זוגיות / מטהרים את העולם מהשפעות הגוף

מטהרים את העולם מהשפעות הגוף

על ידי זה שאנחנו עובדים כמשפחות לפי השיטה של החינוך האינטגרלי, אנחנו מגלים שכאן טמון העתיד של כל העולם. פתאום אנחנו רואים שנדרשת מאיתנו דאגה ותמיכה יותר רחבה, שמקיפה לא רק את החברה שלנו, אלא את כל האנושות.

בעבר, בהביטי על העולם דרך המסננת של התבנית האגואיסטית, אני הבחנתי רק במה שיכול היה להביא לי תועלת או נזק. למעשה, אני לא ראיתי בכלל את מה שבעצם מתרחש בעולם. במשך ההיסטוריה אנחנו מתפתחים במידת גדילתו של האגו שלנו, ובהתאם לכך, האדם מגלה דברים חדשים, תופעות חדשות בטבע.

בעבר הוא לא ראה אותן, ראה לידן או דרכן, מפני שהאגו שלו לא היה מפותח דיו. אך עם הזמן העולם שמסביב מתרחב, ובכך כל הזמן מגלה משהו חדש בתחום הכימיה, הפיזיקה, הביולוגיה, הזואולוגיה וכולי. האם זה היה קיים גם קודם לכן, נניח לפני אלף שנה? ודאי. אבל אני לא הבחנתי בכך, מפני שהאגו שלי היה קטן ולא אפשר לי לראות את זה. אבל עכשיו, כשהוא גדל, אני "התפקחתי".

באופן כזה, הכול תלוי בתפיסה האגואיסטית שלי. והנה, בימינו הוא מיצה את עצמו. כתוצאה מכך, אנחנו מצאנו את עצמנו במשבר הגלובלי ואיננו יכולים להתפתח הלאה. היום הגיע הזמן לרכוש תפיסה שאינה מכוונת לתועלת של הגוף הקטן שלי, של הרצונות הקטנים והמוגבלים שלי, אלא לטובת העולם, לטובת "הילד האהוב", שנמצא מחוצה לי. בכך אני מתחיל להבדיל ולגלות דברים שלא הייתי שם אליהם לב אפילו בעוד אלף שנים של ההתפתחות האגואיסטית. אני מתחיל לראות בעולם תופעות שאינן תלויות בי, מפני שאני יוצא החוצה באהבה, בכך שרוצה טוב לאחרים.

כך אני רוכש תפיסת מציאות חדשה, ראייה חדשה, והעולם שלי משתנה. לכאורה ניתן לחשוב, שזו בסך הכול גישה פסיכולוגית חדשה, אבל היא מאוד שונה מהקודמת. אני מתחיל לראות מציאות ללא שום קשר לעצמי, באמת בצורה אובייקטיבית. כל העולם מתייצב לנגדי כאילו "מטוהר" מהתופעות שאופייניות לגוף שלי.

כאן נשאלת השאלה, איך אפשר להתפשט מהגוף? – על ידי רכישת רצונות ומחשבות של כל האנשים או של חלק מהם, אני כאילו מוסיף למציאות שלי חלק חדש, "עצמי חוץ גופי". מדענים, פסיכולוגים ופילוסופים מדברים הרבה על זה. בעיקרון, תפיסה כזאת מאפשרת לי להרגיש את עצמי בניתוק מהמדרגה ה"בהמית" שלי, כלומר מהגוף. אני מתחיל להרגיש באופן ברור שהחיים שלי יכולים לזרום גם מחוץ לגוף. כי האישיות שלי מורכבת מרצונות ומחשבות, ואני מוצא אותם מחוץ לגוף, בכך שבהדרגה יוצא החוצה ויותר ויותר מכוון את עצמי לֵמה שמורגש מחוצה לי כמו על שלי.

וכך אני כאילו שוכח על עצמי, על מה שמתרחש בגוף שלי. עד לכזאת מידה שכבר איני משייך את עצמי אליו, אני רוכש חיים בדרגת "אדם" ולא בהמה. כאן נשאר לנו רק לתאר לעצמנו, אילו אופקים נוספים האדם יכול להשיג.

לכן, המשבר הנוכחי של היחסים בין בני הזוג נותן לנו נקודת שיגור עבור כל התהליך הזה, ופתאום מביא להסתכלות חדשה לחלוטין על הדברים. מסתבר, שהעניין הוא לא להפוך להיות "זוג יונים", או לפחות לתקן עקומות ולהימנע מגירושין. להיפך, כל הפגמים נועדו לדחוף אותנו יחד למימד קיום חדש. זה מה שניצב היום לפנינו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים" שיחה 32, 11.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הקלות הבלתי רגילה של החיים
מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי
לראות את העולם דרך העיניים של אישה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest