מחשבות ושׂכל

שאלה: מהן מחשבות ומהו השׂכל?

תשובתי: המחשבות אינן קיימות בפני עצמן, הן מתרחשות בשׂכל והשׂכל זו נגזרת מהרצונות. הרצונות הם נגזרת מרצון הבורא, ורצון הבורא זו נגזרת ממחשבת הבריאה שלו. השרשרת המדויקת הזו מתגלה בנו כדי ליצור רצונות, הרצונות מגלים את המחשבות, והמחשבות ״אורגות״ את השׂכל. כשנוצרת בנו רשת מחשבות מסוימת ואנחנו יכולים לשלוט ולהשתמש בה, אז אנחנו מסוגלים להעריך את הרצונות שלנו ואת השפעות הבורא, ולנסות לקשר בין השׂכל שלנו לבין השׂכל שלו, בין הרצונות שלנו לרצונות שלו. הרצונות הם ראשונים, ואילו השכל משרת את הרצונות. מכאן נובע שככל שיש לאדם רצונות רבים יותר, כך השכל שלו גדול יותר והוא משרת ומספק את הרצונות הללו.

שאלה: כלומר, אנשים שהם אגואיסטיים מאוד הם יותר חכמים?

תשובתי: המושג ״אגואיזם גדול״ לא מתייחס לגודל האגו, אלא לרב-גוניות שלו. במידה והאגו של האדם רב-גוני, השׂכל שלו גדול, אבל אם האגו שלו גדול וחד-גוני, אז השׂכל שלו הוא קטן וצר מאוד. אדם שרוצה להרוויח מיליארד דולר זו דוגמא לאגואיזם חד-גוני, אבל אם אדם רוצה גם להרוויח, גם להיות מדען וגם להשיג מהי מטרת הבריאה, אז השׂכל שלו נפרש על פני כל הרצונות, ובהתאם לכך עליו להיות רב-גוני מאוד, כדי שיוכל לשרת את הרצונות האלה.

מתוך שיעור וירטואלי, 15.1.2017

 

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/8tLDO

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest