מחשבות ורצונות

"אבל יש תפקיד מיוחד להמחשבה, שהוא מגדל את הרצון. ומי שהוא עצם קטן, ואין לו שום שליטה, העצה הוא שיוכל להגדיל את העצם, הוא ע"י התמדת המחשבה על הרצון. שהמחשבה, בשיעור שמהרהר בה, ככה היא מתגדלת. (בעל הסולם, "שמעתי", מאמר קנ"ג)

המחשבות שלנו יכולות להגדיל או להקטין את הרצון בהתאם למה שאנחנו חושבים עליו, במה מתעמקים. אם אני כל הזמן חושב על משהו, הרצונות שלי ביחס לאותו אובייקט גדלים, מתפתחים ואני כבר חי בהם, מתחיל לתפעל אותם.

שאלה: אם יש לי רצון למלא את עצמי וכל המחשבות שלי מכוונות באופן אוטומטי לזה, אינני יכול לחשוב על משהו שלא ממלא את הרצונות שלי, אבל הרצונות נמצאים תחת בקרה של הבורא, הוא יצר אותם, כך שהכול נמצא תחת הבקרה והשליטה שלו אז במה אני חופשי?

תשובתי: רק בזירוז ההתפתחות שלך. אם אתה נמצא בחברה נכונה והיא משפיעה עליך בצורה נכונה, אתה מזרז את התפתחות הרצונות שלך. הבורא יכול להשפיע עליך באופן אינטנסיבי יותר, הרצונות שלך ישתנו מהר יותר, ובאופן הזה תתחיל להתקדם מהר יותר בכיוון הנכון, לעבר המטרה הרצויה. הכול נקבע מראש, אבל מהירות התנועה, סגנון התנועה יהיו אז אופטימלים.

הערה: כל התיקון הוא בכך שצריך לחשוב על הזולת, אבל איני יכול לחשוב על הזולת, מפני שזה לא נמצא ברצונות שלי ולכן אין לי מחשבות מסוג זה.

התייחסותי: אם בהימצאך בחברה נכונה תעורר ותזמין על עצמך כוח שנקרא "אור מקיף", אז יופיעו אצלך רצונות ומחשבות הקובעים שיש הכרחיות בקשר עם החברים.

שאלה: כלומר, ללא הכוח של הבורא, ללא העזרה שלו, אי אפשר לשנות את הלך המחשבות והרצונות?

תשובתי: לא. ללא עזרתו של הבורא האדם יישאר בהמה.

מתוך שיעור וירטואלי, 15.1.2017

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/uinkA

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest