דף הבית / המשבר ופתרונו / "מחלת כוכבים" למטרות שלום

"מחלת כוכבים" למטרות שלום

שאלה: ילדים ובני נוער רבים חולמים היום על פרסום. ההופעה החיצונית חשובה להם מאוד. כיצד נולד הרצון הזה?

תשובתי: ככל הנראה, הילדים כוללים במושג "פרסום" את כל התענוגים. אנחנו יודעים, שאוכל, מין ומשפחה מהווים את הרצונות הבסיסיים שלנו השייכים לצרכי הגוף.

אליהם מצטרפים הרצונות לעושר, פרסום ומושכלות (ידע). ההשתוקקות לפופולריות מובנת ואופיינית לא רק לזמנינו. המשיכה לעושר, פרסום וידע משתנה, אבל באדם צעיר הרצונות האלה טבעיים. כך זה היה תמיד, פשוט לא הבנו את זה.

היום לאנשים צעירים יש יותר אפשרויות. מה הם יכלו לעשות בעבר? להתקדם קצת יותר במקצוע מאשר אביהם, לעבור מכפר לעיר או ממחוז לעיר הבירה? בכל המקרים האלה התנאים היו די מוגבלים. היום כביכול כל העולם לפניך, אתה רואה אותו, אתה מקושר איתו.

שאלה: האם ההשתוקקות לפופולריות יכולה להביא תועלת?

תשובתי: דרך הנטיות לפרסום, האופיינית לילדים, אנחנו צריכים להראות להם אילו תכונות הן הכרחיות כדי באמת להתפרסם, ולמה זה לא בכוחו של כל אחד. הרצון לפרסום ולתהילה מחייב אותם לעבוד על עצמם, להשתנות לטובה, לגלות בתוכם תכונות חדשות.

חוגים לריקוד, ציור, תיאטרון, כל מה שאנחנו מלמדים את הילדים, כדי שהם לא יישארו חיות קטנות ויבינו, שמאחורי כל "כוכב" עומדת יגיעה קשה. מספיק רק לראות את ההקלטות מהחזרות של מייקל ג'קסון, כמה ניסיונות וטעויות נדרשים כדי להשיג את אותה הקלילות שאחר כך הוא מדגים מהבמה. אין כוכבים שממריאים, יש כוכבים שנופלים. את כל זה כלי התקשורת צריכים להסביר לדור הצעיר שגדל.

שאלה: נניח, שמחר הנכד שלך יגיד שהוא רוצה להיות מפורסם. באיזה תחום אתה, כסבא החכם ביותר בעולם, תייעץ לו להתמקד?

תשובתי: מחר יוערכו אנשים שמסוגלים ליצור מערכת של יחסים טובים ומוצקים, לא קשר וירטואלי, אלא מערכת תקשורת בינינו, בדומה לזאת שקיימת בטבע.

רק המקצוע הזה יהיה מבוקש, ובכל שאר התחומים אנשים יעסקו רק במידת ההכרחיות החיונית. אנשים שיתחילו לעסוק בזה, ליצור שיטה ולהכשיר מורים ומחנכים, הם יהיו המבוקשים, המפורסמים והמכובדים ביותר בחברה. כך הייתי עונה לו.

שאלה: כיצד הכישורים האישיים של האדם לציור, לריקוד או לשירה יכולים להיות מועילים לחברה?

תשובתי: בעזרת הכישרון שלו, שעל ידו האדם רוצה להתפרסם, הוא צריך להביע משהו שקיים בתוכו, ועוד בכזאת צורה, שאנשים יקבלו מזה הנאה.

לשם כך חובה ללמוד פסיכולוגיה, סוציולוגיה, פילוסופיה, לדעת את חוקי התקשורת. על ידי ביטוי עצמי הוא צריך לעזור לאנשים אחרים להתאחד ולהתחבר ביניהם. בזה הוא ממלא גם את עצמו וגם את האחרים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 141, 12.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
האם בחברה העתידית תשארנה מטרות אישיות?
האדם המוצלח
המקצוע המבוקש ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest