דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / מחירן של "פוליסות הביטוח" הרוחניות

מחירן של "פוליסות הביטוח" הרוחניות

004_2007-06-21-rav-ve-oren-ba-shidur-hai-1_70_70.jpg

בעל הסולם, מאמר "גילוי טפח וכיסוי טפחיים": "נאמר: "סוד ה' ליראיו". פירושו, שסודות התורה מתבארים רק ליראי שמו ית' השומרים על כבודו ית' בכל נפשם ומאודם, שלעולם לא יצא מתחת ידיהם ח"ו שום חילול השם, והוא חלק הג' מהסתרת החכמה. והחלק הזה הוא היותר חמור בעניין ההסתרה, כי רבים חללים הפילו הגילויים ממין זה, כי מבטנם יצאו כל בעלי ההשבעות והקמיעות ובעלי קבלה מעשית הצודים נפשות בערמתם, וכל מיני בעלי המסתורין המשתמשים בנובלות חכמה שיצאו מתחת ידיהם של תלמידים דלא מעלי".

הכוונה על מנת להשפיע היא קדושה והכוונה על מנת לקבל, בכל צורותיה, היא טומאה. משמעותו של החוק "סוד ה' ליראיו" היא שהבורא מתגלה רק כלפי אלה שפועלים בהשפעה.

קמעות, חוטים אדומים, מים קדושים, מדיטציות וכל מיני אמצעים דומים מהווים בעיה גדולה, ולכן המקובלים הסתירו את חכמת הקבלה בצורה קפדנית. עד היום, ישנם אנשים, גם בקרב העָם היהודי, שעשו לעצמם שֵם וכסף רב ממכירת ברכות וניסים. ודאי שהאדם הפשוט זקוק לזה, מאמין בזה ומקבל מזה תמיכה פסיכולוגית רבה, ואף ידוע שבזכות הביטחון הפנימי ניתן להתגבר על הרבה בעיות ומחלות.

מדובר על הפרת איסור חמור מאוד, שמציב מכשול בדרכו של האדם אל חכמת הקבלה. הרי אילו הוא היה נשאר ללא תמיכה, הוא היה מחפש פתרון לשאלה: כיצד ניתן להיטיב את מצב העניינים? – במידה ותשתנה, תוכל לעזור לעצמך. עליך לתקן את עצמך, את האגו שלך. הבורא הוא טוב ומטיב ולכן רע לך, כדי שתוכל לאתר את מקום התיקון. כך האנשים היו מתקרבים אל האמת.

אך במקום זה, האנשים חיים בשקר, הם קונים לעצמם "פוליסות ביטוח" רוחניות תמורת סכום כסף מסוים ומשאירים את הבעיה ללא פתרון.

כשאנחנו מפיצים את חכמת הקבלה, אנחנו צריכים לדאוג שהאור העליון ישפיע בהדרגה על בני האדם עד שהם יתחילו להבין שאין פתרון ריאלי והבעיות אינן נעלמות, ולכן נדרש תיקון אמיתי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גילוי טפח וכיסוי טפחיים", 27.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שלטון הקמעות
חכמה למכירה
מתכון לאושר? לא, תודה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest