דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחוץ לרצונות אין אור

מחוץ לרצונות אין אור

שאלה: מה ההבדל בהשפעה העליונה, לפני ואחרי השפעתה עליי?

תשובתי: לפני שההשפעה העליונה ממלאת אותנו היא נקראת ״האור העליון״ שהוא אמורפי ואין בו הבדלים לחלוטין, זהו אור ״אין סוף״, וכשהאור ממלא אותנו הוא נכנס בהתאם לתכונותינו.

שאלה: איך האור יכול להיות הומוגני, באלו עיניים או מכשיר זה נקבע ועל ידי מי?

תשובתי: המקובל עצמו הוא המכשיר שקובע. אור הומוגני זהו אור שאין בו מדרגות.

שאלה: מדוע אנו כל הזמן נותנים הגדרות לאור כמו ״אור חסדים״, ״אור חיים״, ״אור חוזר״, אור ישר״?

תשובתי: ההגדרות לאור ניתנות בהתאם לרצונות בהם הוא מתגלה, מחוץ לרצונות אין אור. איננו יודעים מה קיים מחוץ לנו ולכן אנו מכנים את המקור הלא מושג הזה בשם "עצמותו", כלומר משהו שקיים בפני עצמו. וממנו, כל מה שנכנס לתוכנו כפוף למחקרים, לשדרוגים, להגדרות ולרגשות שלנו.

שאלה: מה המשמעות של המושג "האור נמצא במנוחה מוחלטת"?

תשובתי: איננו מרגישים את האור עצמו אלא את הפעולה שלו עלינו, ומשום שאנו לא מרגישים את השינויים עלינו, אנו אומרים ש״האור שנמצא במנוחה מוחלטת״.

מתוך שיעור וירטואלי, 22.04.2018

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/wMPAB

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest