דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מושגים רוחניים בתפיסתם של אנשים רגילים

מושגים רוחניים בתפיסתם של אנשים רגילים

כנס בולגריה, שיעור מס' 4

שאלה: אתה משתמש במונחים כמו "נשמה", "העולם העליון", "רוחניות". דתות רבות וכל מיני שיטות רוחניות משתמשות באותם המושגים, אבל אני מרגיש שהן מקנות למושגים הללו משמעות אחרת.

אתה יכול להסביר ביתר דיוק למה חכמת הקבלה מתכוונת במושגים כמו "עולם עליון", "נשמה", "גלגול נשמות"?

תשובה: חכמת הקבלה נולדה לפני 5774 שנים. למקובל הראשון קראו "אדם".

הוא לא היה בן אדם ראשון על פני כדור הארץ, כי בני אדם התקיימו והתפתחו עשרות אלפי שנים לפני הופעתו. הדבר היחיד שמיוחד באיש הזה היה, שהוא גילה את מערכת הכוחות שבה אנחנו נמצאים, ותיאר אותה בספרו "רזיאל המלאך".

מלאך, זה לא יצור מעופף עם כנפיים, אלא רק כוח. אדם קרא לו "הכוח הנסתר", מפני שאנחנו לא תופסים אותו בחושים הפיזיים. אנחנו תופסים רק את ההשלכות של השפעתו. אדם היה הראשון שהשיג את הכוח הזה שמנהל את כל העולם ונהיה המייסד של חכמת הקבלה.

המדע המודרני יכול לגלות הרבה כוחות דרך המחקר בתחום הפיזיקה, כימיה, ומקצועות אחרים. אבל ישנם כוחות שאנחנו לא מסוגלים לגלות, כי אין לנו כלים לזה. בדרך כלל אלה הם הכוחות הקשורים למחשבות, לשכל, לרצון – הכוחות הללו קיימים, אבל אנחנו לא מסוגלים לקלוט אותם.

אנחנו יכולים לבדוק באמצעות מרשם תנודה כיצד האדם מרכז את מחשבתו, אולם איננו יכולים לבדוק את איכות המחשבה, במיוחד אם אלה הם רעיונות שנוגעים באנושות ונמצאים בטבע. כיום פיזיקאים אומרים שהעולם שלנו והיקום כולו נראה להם כמחשבה. אנחנו קיימים ביקום, במחשבה. המחשבה הזאת היא מחשבת הבריאה.

חכמת הקבלה מלמדת אותנו כיצד להתחיל להרגיש את המחשבת הזאת, את הכוח הזה, את המחשבה הזאת שהייתה קיימת לפני היווצרות היקום, שיצרה את היקום באמצעות "המפץ הגדול" ומובילה אותו למצב הסופי המוגדר. אין שום דבר מקרי בטבע, הכול קשור ומוגדר בצורה מדויקת.

חכמת הקבלה עוזרת לנו לפתח חושים נוספים שבעזרתם אנחנו יכולים להרגיש את אותם הכוחות והתכונות שהגוף שלנו אינו מרגיש. לשם כך אנחנו חייבים "לצאת" מהגוף, להתחבר עם אנשים אחרים, להתכלל זה עם זה וליצור מעין פלטפורמה רגשית, אנרגטית מחשבתית משותפת, אשר נמצאת לא בכל אחד מאיתנו, אלא בינינו.

וכך, דרך שיתוף פעולה בינינו, אנחנו נתחיל לקלוט את הכוח שקיים סביבנו, את המחשבה הזאת – מחשבת הבריאה, מחשבת ההתפתחות שלנו. בחכמת הקבלה זה נקרא "השגת הבורא", משום שהכוח הזה ברא ומפתח אותנו.

חכמת הקבלה סיפרה על כך עוד לפני הופעתן של הדתות. ובני האדם שהתחילו לקרוא את ספרי הקבלה, אבל יחד עם זאת לא עסקו במימוש המעשי – תיקון עצמי, פיתוח הקשר ביניהם, התעלות מעל האגו שלהם, לא יכלו להבין במה בדיוק מדובר בספרים הללו, ומחוסר ההבנה הזה יצאו כל הדתות.

הם לקחו מחכמת הקבלה את שמות הכוחות שקיימים בטבע (רוחות, מלאכים, שדים, וכן הלאה) והתחילו לגלם אותם בכל מיני דמויות. ספרי הקבלה מדברים רק על כוחות, אך מכיוון שבני האדם תפסו את המושגים הללו בחושים הפיזיים שלהם, הם התחילו לתאר את המציאות דרך אותם המושגים.

העניין הוא, שכל מה שאנחנו רואים ומרגישים בתוכנו, אלה הם רק כוחות שנתפסים במוח שלנו ומצטיירים בדמיון שלנו באותה הצורה כמו שכוחות אלקטרומגנטיים מציירים דמויות על מסך המחשב. אולם למעשה, שום דבר אינו קיים.

על ידי הרכבת תמונה מכוחות שונים והפעלה של אלקטרודות על מוח האדם, ניתן לשנות את התמונה הזאת ולעשות כל דבר. אבל האם כל זה באמת קיים מחוץ לנו? – לא, זו רק מציאות מדומה שנתפסת על ידינו בצורה כזאת.

לכן, חכמת הקבלה מספרת לאדם כיצד לתקן את תפיסת העולם ולהרגיש אותו לא באמצעות הגוף, אלא דרך חושים אחרים לחלוטין. לזה אנחנו מגיעים בהדרגה.

בנוגע למושגים הרוחניים, הם באמת נלקחו על ידי כל השיטות הרוחניות מחכמת הקבלה. אנשים רבים משתמשים בהם ללא קשר בכלל עם חכמת הקבלה. זה מאוד מבלבל את האדם ודורש תיקון. תפיסת המציאות הנכונה דורשת מאיתנו עבודה גדולה על עצמינו.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בבולגריה, 11.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
היזהרו מחיקויים
קשיי תרגום
האדם הראשון שנקרא "אדם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest