דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מושא היעד החדש של האנושות

מושא היעד החדש של האנושות

שאלה: האנושות עברה תקופות שונות. רצנו בעבר אחרי התפתחות בתחום המדע, אחרי שליטה, עושר, והיום לאט לאט אנחנו רואים שהכול נמצא בשליטה. אחרי מה בדיוק נרוץ ונרדוף עכשיו?

תשובתי: להתקשר לטבע. אחרי כל המשחקים האלו שרצינו לגלות ולשלוט בחיים שלנו, בטבע, בחברה האנושית, עלינו להבין עכשיו שנשאר לנו רק דבר אחד, להגיע בקשר בינינו, להתאמה לטבע הכללי, במקום שאנחנו מרגישים עד כמה אנחנו הפוכים ממנו.

שאלה: יש משהו קונקרטי שאפשר להיאחז בו? כי יחס לכסף וכבוד אני מבין.

תשובתי: לא, הקשר בינינו בלבד. נתחיל להרגיש תופעות טובות רק בתנאי שנהיה מחוברים בהתאם לטבע העליון ששולט עלינו.

שאלה: גם הקשרים שאני מכיר במערכות יחסים, אז אני רודף אחרי אישה או חיבה מצד הילדים או בעבודה יחס מהחברים, עדיין יש לי פה צורות התקשרות שונות. מהי צורת החיבור שאחריה אני צריך לרדוף?

תשובתי: אלה החיים הפרטיים שלך שבהם אתה קובע את חיי הפרט שלך, ואין בכך שום דבר מיוחד, על כך נאמר "לא יגונה ולא ישובח". אבל אם אתה רוצה להידמות לטבע כדי להיות עימו ממש באינטראקציה יפה, טובה, בהבנה, בחיבור, אז עליך לקבוע קשר בין כל חלקי המציאות ובמיוחד בין בני האדם, בצורה כזו שאתם מבינים זה את זה, מרגישים זה את זה ומתחברים. אין כלום חוץ מזה ואין חדש, זה מובא בכל התורות שישנן באנושות, במיוחד בתורות העתיקות.

שאלה: מה בדיוק צריך להתפתח באדם כדי שהוא יוכל להתקשר לטבע, איזושהי אינטליגנציה חדשה, רגישות חדשה?

תשובתי: קודם כל צריכה להתפתח באדם נחיצות, הכרחיות להבין את הטבע. כמו שכתוב "דע את ה' א-לוהיך ועבדהו", אז קודם כל לדעת. לדעת אפשר אך ורק מתוך זה שאנחנו משתדלים להיות כמוהו, "ממעשיך הכרנוך". שאנחנו בונים בינינו יחסים כאלה שנקראים "טבע הא-לוהים", יחסים של "בינה", ומתוך זה אנחנו מתקדמים.

 

מתוך ישיבת כתבים, 24.1.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest