דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מושׂג בלתי נתפס: חופש

מושׂג בלתי נתפס: חופש

שאלה: כשאני מסתכל על חייה של האנושות, אינני רואה בכלל שום בחירה חופשית, מישהו קבע לנו את המצב ההתחלתי והסופי, ואנחנו רק רצים מההתחלה הזאת ועד לסיום, אז היכן הבחירה החופשית שלנו?

תשובתי: זה לגמרי נכון. איננו יכולים לבחור, לא את המצבים עצמם של הבריאה: 1-2-3 (התחלה-שינויים-סוף) ולא את שלבי ההתקדמות שלנו מהמצב הראשון אל המצב השלישי, כי הרי הכול כבר נקבע מראש.

נולדתי עם תכונות שנקבעו בי וצריך ליישׂם את התוכנה שהוכנסה לתוכי, אני המקולקל צריך להשיג את גמר התיקון. ומובן איזה מקולקל אני ואיזה מתוקן אני חייב להיות, ואפילו כל הדרך אל התיקון שלי ידועה, צעד אחר צעד. אם הדרך הזאת הופכת להיות לידועה לי, אז אני מבין כיצד הכול מחובר וקשור בצורה נוקשה, כמו במנוע שבו צריך להזיז בצורה עקבית חלק אחד אחרי השני.

"תורה" נובעת מהמילה "הוראה", כלומר נותנים לך הנחיות והוראות ברורות, ולא נשארת שום דרגת חופש. חוץ מאחת! האם אתה רוצה לעשות את כל זה לפי בחירתך החופשית, לפי הבחירה שלך, או שיחייבו אותך. עכשיו תחליט האם תלך בעצמך לפי הרצון שלך, או שיכו אותך עד שתרצה ללכת. והבחירה הזאת היא לא כדי להימנע מייסורים. כשאתה תבחר להתקדם מרצונך שלך, אתה הולך להשׂגה, להתפתחות, אתה משׂיג את גדלות הרוחניות, כך שמגלה אותה כמשהו נעלה בצורה אין סופית.

אותה הנקודה שבך בוחרת ברצון לגלות את העולם הרוחני בכך שמתעלה מעל לרצון האגואיסטי הגשמי שלך, היא זו שנקראת ה"אני" שלך. לא בכוחותיך להימנע מהמצב הזה, אך אתה בוחר בעצמך כיצד עליך להגיע אליו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 07.01.2011

ידעיות קודמות בנושא:
עולם החופש האין סופי
רוצה לקבל החלטות בעצמך?
למצוא את מקומי במחשבת הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest