דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מורה, זה חבר בכיר

מורה, זה חבר בכיר

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 6

שאלה: מה צריכות לעשות הקבוצות ברחבי העולם, כדי להתחזק כל הזמן?

תשובתי: אני אישית מרגיש שאנחנו צריכים לעבוד ביחד, כדי שלא רק אני, כמורה, אשקה אתכם ב"טיפות של חכמה", אלא גם אתם כתלמידים, תשתתפו באופן פעיל בתהליך הלימודי הכללי המשותף שלנו. כי ללא הרצון המדויק והנכון שלכם, שמאלץ אותי לדבר, אני לא אוכל לומר שום דבר, לא אוכל לעשות שום דבר. לכזאת פעולה אינטגרלית הדדית אנחנו הגענו עכשיו.

בשבילי זו באמת הפתעה. אני לא חשבתי שזה יתגלה בצורה כל כך חדה ופתאום זה התגלה, ואני מאוד שמח על כך. אבל שיתוף הפעולה ההדדי הזה מטיל עלינו חובות נוספים, שמעידים פעם נוספת על התנאי האקטואלי ההכרחי, שאני אהיה, למעשה, ברמה שווה איתכם. ישנו כזה מושג, כמו מורה – חבר. גם הרב"ש דיבר על כך. לכן אנחנו צריכים להשתתף יחד בכל האירועים לעיתים תכופות יותר.

החברים צריכים להיות שווים. זו העבודה המשותפת שלנו, וכאן אני מהווה חבר בכיר שלכם, ולא רב. לזה מובילה אותנו האינטגרציה (השילוב) הכוללת.

שאלה: כלומר, אנחנו צריכים להיות יותר עצמאיים?

תשובתי: ודאי! אני כל הזמן מדבר על זה. אני הרי גם לא נצחי, ואתם תישארו לבד. אבל כדי שלא תישארו בבדידות, צריך ללמוד לפעול ולהתקדם קדימה באופן עצמאי. לשֵם כך יש לכם שיטה, מערכת מעובדת, עשרות אלפי שעות שמוקלטות בארכיון, ספרים. יש הכול! ואני צריך עכשיו לאט לאט לרדת מדרגת רב לדרגת חבר, ואז כולנו יחד נגלה את העולם העליון.

מתוך שיעור מס' 6 בכנס בנובוסיבירסק, 09.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כאשר נגמרות המילים
"רב – חבר"
תפקידו של המורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest