דף הבית / קבלה ומדע / טבע / מועקת שיכרון הורמונלית גורמת למשבר?

מועקת שיכרון הורמונלית גורמת למשבר?

Laitman_2010-11-10_8190_us.jpg

הודעה של ג. קוֹאוּטְס (John Coates), נירולוג, New Scientist: ההורמונים כמו הטסטוסטרון משפיעים כל כך על התנהגותם של הבנקאים, עד כי המכות הפיננסיות ופשיטות הרגל הן למעשה בלתי נמנעות.

הניסויים בבורסה, המדידות של רמת הטסטוסטרון בדמם של הסוחרים, עלייתו בזמן זכייה, העלייה בתוקפנות ובביטחון העצמי – כל זה מוביל להגזמה בחשיבותם העצמית ולסיכונים אבסורדיים, ואחר כך המכה הופכת לכישלון, ואז מתחילה מועקת שיכרון – הבנקאים מרגישים סכנות, כל התעשייה הפיננסית הופכת לאנשים חולים, שנמנעים אחר כך גם מעסקאות בטוחות. ללא ספק, כמות קטנה יותר של טסטוסטרון הייתה הופכת את השווקים ליציבים יותר.

תגובתי: המטרה היסודית של התפתחות כל חלקי הטבע, היא להביא את כל המרכיבים שלו לאיזון. הנטייה הזאת לאיזון מזמינה את האבולוציה שלנו ולכן ההתפתחות שלנו היא בלתי נמנעת.

שינוי האופי שלה אפשרי רק בהכרת האופי של ההתפתחות שלנו ומטרתה, במקרה כזה אנחנו מוצאים את הכוח שמפתח אותנו, ומבינים איך אנחנו יכולים להשפיע עליו – לא לנסות להתערב בכיוון ההתפתחות (להחזיר את הנהרות על עקבותיהם…), אלא רק על ידי התכללות הכרתית בתוך התנועה, לחוות אותה כדרך של אור, נעימה והכרחית, ולא כדרך של ייסורים, מרה וחסרת משמעות.

ידיעות קודמות בנושא:
השליטה באמת משחיתה
מי שגדול יותר או מי שטוב יותר
אדונֵי העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest